Gå til innhold

Oppfordring: Legg ut dine beste mobilbilder


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd jeg har hatt lyst til å se lenge, så nå tar jeg saken i egne hender. Jeg ønsker at dere skal bidra med deres beste mobilbilder. Vi er jo alle relativt flinke til å få gode bilder ut av de seriøse digitalkameraene våre, men hva gjør vi når vi ikke har med kamera? Da tar vi opp mobilen. De fleste forbinder mobiler med kornete og uskarpe snapshots av venner og kjente. Hva skjer når fotografer prøver å ta verktøyet på alvor, og bruke svakhetene/styrkene til å skape spennende kunst.

Her er mine to første bidrag. Det monochrome bildet synes jeg er blant mine mer spennende bilder fra den senerer tid, uansett format. Det andre bildet synes jeg viser at mobilen kan ta greie snapshots også.

 

Kom igjen, bidra med deres mobilbilder. Det må da være noen av dere som også synes det er artig å prøve å skape annerledes bilder med mobilen deres. Legg dem ut!

 

Mobilbilder er gøy :w00t:

Mine bilder er tatt med Sony Ericsson K600i, som har 1,3mp kamera med fix fokus. Husk å oppgi hvilken modell dine bilder er tatt med.

post-76334-1146447410_thumb.jpg

post-76334-1146447481_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tiltak!

 

Bildet av de inverterte refleksjonene syns jeg er kulest, fin lek med linjer. Man ser at dette ikke er tatt med et 10000000000 kroners kamera, men jeg syns bildet kler den stilen. Litt annerledes.

Vanishing point på det andre også, ser jeg. Ikke like spennende som det første, men dette funker også.

 

Skal prøve å legge inn noen T610-bidrag etterhvert. :blush:

Lenke til kommentar

Kjempe bra PM.

 

Nå har jeg bare en Nokia med ræva kamera... :(

 

Dette tok jeg mens jeg var ute på oppdrag der, er SÅ sur på meg selv for at jeg ikke brukte 15minutter på å kjøre hjem for å hende kameraet, var jo DEN utsikten...

Tatt rett ned, litt stilig perspektiv...

 

 

Dette tok jeg 16.Mai i fjor, mellom SNØskurene mens jeg og hunden var på TELT tur i gokk...

Jeg hadde ikke hørt om at noen faktisk hadde prøvd ut kikket fremfor linsa før, men fikk et innfall å ble veldig overasket over resultatet, hunden var utenfor min synsvidde.. Neste like bra z000m som på S2`n... :D

 

 

Verken bra eller spesielt, kanskje det er bare jeg som synes det pga historien rundt det...

Finn ÈN feil..?

Joda, snekkern har satt håndtaket på feil plass, montert døra & startet med noe annet...

Jeg holdt på å dauve når jeg så det å vi fant ut at det måtte da bli døra til kattematen, så kattene kunne forsyne seg selv, & akkurat det sa han til kunden når hun sto å måpet over håndtaket når hun så det... :D :!:

 

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg en w800i, så jeg har ikke fått tatt mer en et par tre bilder.

Skulle jeg mot formodning få tatt noen geniale bilder med denne mobilen, skal jeg selvsagt poste kunstverket her etterpå.

Dette bilde er ikke særlig spennende, ei heller bra på noen måte, men det er det eneste jeg har som jeg kan legge ut foreløpig.

post-49161-1146481953_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjekt at denne idèen har fått så god mottakelse. Flere gode bilder her, som viser at mobil kan være et seriøst fotografisk verktøy også. Skulle ønske at min telefon hadde AF, slik noen av dere andres telefoner har. Personlig har jeg laget 9x9 og 10x15-kopier av de to bildene jeg viser her, og det holder fint til albumbruk. Det øverste skal jeg lage større kopi av når jeg får kjøpt papir, for det ser ut som om det tåler litt større kopier.

Den annerkjent amerikanske fotografen Robert Clark er den første fotografen som har laget utstilling og gitt ut bok med mobilbilder. Den heter "Image America", og består av bilder fra National Geographic-fotografen Clarks 50 dagers reise over det amerikanske kontinentet.

Legg inn flere bilder, folkens. Jeg kommer sikkert til å bidra med flere etter hvert også. Det hadde vært gøy hvis denne tråden får like lang levetid som selvportrett-tråden.

Lenke til kommentar

Artig med disse mobil bildene!

 

Skaffet meg en Sony Ericsson K750i i høst, og da var det jo veldig kjekt med 2mp, autofokus (i den grad det kan kalles det), osv. Tok dette bildet helt tilfeldig mens jeg stod på en bussholdeplass. Ble litt fornøyd, men fokusen ble litt rar tror jeg.

 

post-69694-1146521572_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Artig tråd !:)

 

Legger ut et litt "catchy" bilde som jeg tok for 2 år siden da jeg ble stoppet i kontroll.

 

Litt artig historie i grunn. Jeg holdt på å polerte bilen min, da jeg var halvferdig bestemte jeg meg for å ta en liten pause å kjøre en tur på butikken for å kjøpe meg en kald cola som jeg skulle nyte i solskinnet. Det ble en dyr cola, kosta meg 3211,- (3200,- for bota, 11,- for brusa.. hehe). :roll:

 

Og ja, mopeden var trimma, og det er den selvfølgelig fortsatt!.

 

:whistle:

 

Bildet er forøvrig tatt med Nokia 7200.

post-92848-1146603223_thumb.jpg

Endret av kimoajaj
Lenke til kommentar

Denne var såvidt oppe før og, men ser ut til at denne livnet til litt mer... Artig tiltak.

 

Noen bilder her også:

 

Nokia 6230:

Ku (gammal avatar)

 

SE K750i:

Macro-blomst.

Elg.

Enda en elg. (Gjennom kikkert).

Nok en elg. (Gjennom kikkert).

Moskus. (Gjennom kikkert).

...og selfølgelig:

Nåværende avatar. (Gjennom kikkert).

 

Edit: Men nå har jeg kjøpt meg Eos 350... blir nok noen bilder med det isteden...

Lenke til kommentar
Men, kan man endre Iso med et SE s700i kamera? :huh:

6065554[/snapback]

 

Nei, men auto-iso går tydeligvis gaske høyt i night-mode. S700'en er utrangert, men jeg leker med tanken på å beholde den som kamera. I greit lys blir bildene forbløffende gode, selv på 200 iso, men når det røyner på og isoen stiger får man en sånn "så dårlig at det er bra" kvalitet i bildene. Litt som Lomo?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott tråd!

 

Her er et utvalg av mine bilder tatt med W800i (2mpx). De er forøvrig uredigert

 

----------------------------------------------

 

 

post-64633-1147869344_thumb.jpg

Min bil

 

post-64633-1147869691_thumb.jpg

Tror dette Arne Fedlys SLR

 

post-64633-1147869678_thumb.jpg

Det Store Studio (som jeg er sjef for intill videre)

 

post-64633-1147869389_thumb.jpg

Fiona poserer

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...