themanfrom Skrevet 1. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2006 Får man kjøpt tøffe solbriller med styrke? Jeg bruker 2+ og har skjeive hornhinner. ---- Eller blir det bedre om jeg kjøper linser, og solbriller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2006 neida du får solbriller med styrke bare gå inn på den lokale optikeren det...går også an og få sånn "mørktdeksel" på noen briller som gjør dem om til solbriller. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 1. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg synes det er bedre med linser og vanlige solbriller, da slipper du å ha på solbrillene hele tia Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 1. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2006 Addidas lagger iallefall sykkelbriller der du har to glas, eit for styrkeglasa og eit for solbrillen (Utskiftbar). Det koster vell ca 2000. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 De alle fleste solbriller kan lages med reseptglass, så det er ikke noe problem. De jeg har nå er fra Randolph Engineering, modellen heter Concorde. Betalte ca $150 med reseptglass. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 det kan jo være greit å ha solbriller å linser...det synes hvertfall jeg! da trenger du ikke bare ha et par solbriller:P helelr flere billige liksom Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg hadde nokon briller som vart mørke i sola og normale når det ikkje var sol. Funka som berre det.... Noko å ambefale Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg hadde nokon briller som vart mørke i sola og normale når det ikkje var sol. Funka som berre det.... Noko å ambefale 6028767[/snapback] Hva koster sånne? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg hadde nokon briller som vart mørke i sola og normale når det ikkje var sol. Funka som berre det.... Noko å ambefale 6028767[/snapback] Hva koster sånne? 6028801[/snapback] Lurte på det samme, høres ut som det koster flesk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg hadde nokon briller som vart mørke i sola og normale når det ikkje var sol. Funka som berre det.... Noko å ambefale 6028767[/snapback] Hva koster sånne? 6028801[/snapback] Lurte på det samme, høres ut som det koster flesk. 6028807[/snapback] koster ikke noe mer en vanlig glass Glass som skifter farge Glass som skifter farge og blir mørke i solen er meget populært. Fargeskiftende glass kan lages i mineralsk glass, plastglass og i polycarbonat, men plast er stort sett det beste alternativet. Disse glassene er helt lyse innendørs og svært mørke i sterkt sollys. Dessuten skifter plastglassene farge hurtigere enn andre alternativer. Med fargeskiftende glass slipper man å tenke på solbriller når det er skarpt lys ute – glassenes mørkhetsgrad tilpasses lysforholdene. Ulempen kan være at glassene kan bli mørke selv om det er skyer på himmelen. Glassene reagerer nemlig på UV-stråler, ikke på sollys. Fargeskiftende glass er heller ikke alltid tilstrekkelig ved bilkjøring fordi frontruten filtrerer bort UV-stråler. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Aner jeg litt cut and paste her? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Det hadde vert noe med solbriller med styrke. Hater å gå med solbriller da jeg ikke ser en dritt, og da må jeg flyge rundt med briller på å sola som svir i augan.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Er det ikke det som heter kontrastbriller? Jeg tror bror har styrke på sine kontrastbriller, og atpåtil gjør de at han ser bedre om dagen fordi de øker kontrastene (og han er fargeblind ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2006 Aner jeg litt cut and paste her? 6028890[/snapback] ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå