keez Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 På jobben har jeg ei gammel maskin, en Targa Visionary. Ringte Komplett Data angående mer minne. Fikk da anbefalt 512 Mb SDRam, Twinmos. Jeg tok ut den gamle brikken på 64 Mb, og satte inn den nye. Problemet er at den viser bare at det er 255 Mb Ram. Hvorfor??? Hva må jeg gjøre for å få full utnyttelse av Rammen? Har jeg fått feil type Ram? Prosessoren er en Celeron. Takker for svar... Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Godt mulig hovedkortet ditt rett og slett ikke støtter brikker større enn 256mb. :sad: Lenke til kommentar
keez Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Fillern... det har jeg jo ikke tenkt på. Og det sa dem ikke noe om hos Komplett. Dette må jeg sjekke opp i morgen. Takk skal du ha Knuty :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 For å utdype det sagt over - den støtter sannsynligvis ikke såkalte double sided RAM-brikker. Altså - hvis jeg ikke har misoppfattet dette helt - den støtter i tilfelle ikke brikker med chips på begge sider av printkortet. Dette er ganske så sannsynlig, selv ikke min 2,5 år gamle (?) andre-maskin (P3-700) støtter dette. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 01:04, skrev mbst:For å utdype det sagt over - den støtter sannsynligvis ikke såkalte double sided RAM-brikker. Dette er nok problemet ja. Den finner altså bare den ene siden. (256mb) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå