Gå til innhold

Noen som kan si noe om denne pc:n er bra?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært å lekt meg på komplett og som "ikke kyndig" på data fronten - tok jeg en rå sjanse og bestilte en pc etter et ferdig oppsett de hadde der. Tok litt andre komponenter enn de de hadde satt sammen.. Var dette et dårlig kjøp? Bruker bare pc til litt photoshop,litt hjemmesider,surfe på nettet og litt sims. :blush:

Vil gjerne ha denne pc:n i noen år - så den klarer litt store program ol.

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

8MB 7200RPM RETAIL

Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel, ATX

Socket-775, SATAII, GbLAN, DDR2,PCI-Ex16

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB

Kit w/two matched Value Select 1024MB

Cooler Master Cavalier 3, Sølv Kabinett,

Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm

Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver

DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket

LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 eXtreme,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 570/1450Mhz

Er dette en ok maskin?

Linn :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott oppsett.

Amd eller Intel er bare en smakssak, samt at du slipper det evige problemet med komp.problemer.

Prøver du Intel, tror jeg sjansen er liten for at du går tilbake til Amd med det første.

6018446[/snapback]

Bare lurer litt på hva du egentlig mente her? komp. problemer?

Lenke til kommentar
Flott oppsett.

Amd eller Intel er bare en smakssak, samt at du slipper det evige problemet med komp.problemer.

Prøver du Intel, tror jeg sjansen er liten for at du går tilbake til Amd med det første.

6018446[/snapback]

6018518[/snapback]

ram til hovedkort, evt?

hvorfor 533mhz ram?

hva med 667mhz?

bytt fra 640 til 641 samme pris.

640=prescott 90nm

641=cedar mill 65 nm blir mindre varm, mindre viftestøy, nyere, (OC-cpu)

bytt ut skjermkortet

7600 V12

7900 V24

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320053

vivo (hdtv-nei)

400kr mer for 2 7600 i et kort. 76 har hdtv, det kortet er også extreme edition, 500 bilder i sekundet.

P5LD2/DELUXE, Intel i945P, GLAN, 8 Channel Surround Audio, Firewire, SATA RAID, FSB1066, DDR2-667, LGA775 - Support Dual Core PentiumD

hovedkortet støtter 667mhz ddr2 ram

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Flott oppsett.

6018446[/snapback]

Så den ser grei ut? *ble smått nervøs* :no:

Lenke til kommentar
Flott oppsett.

6018446[/snapback]

6018518[/snapback]

ram til hovedkort, evt?

hvorfor 533mhz ram?

hva med 667mhz?

640=prescott 90nm

6018622[/snapback]

Øh datt litt ut... Ram til hovedkortet mhz? Tok alternativet jeg kunne krysse av litt lengre ned på listen som var der...tenkte at ca 2000 i ram var bra? Hadde 512 fra før.. :D .. er det forskjell på de å? :blush:

Lenke til kommentar
Flott oppsett.

6018446[/snapback]

6018518[/snapback]

ram til hovedkort, evt?

hvorfor 533mhz ram?

hva med 667mhz?

640=prescott 90nm

6018622[/snapback]

Øh datt litt ut... Ram til hovedkortet mhz? Tok alternativet jeg kunne krysse av litt lengre ned på listen som var der...tenkte at ca 2000 i ram var bra? Hadde 512 fra før.. :D .. er det forskjell på de å? :blush:

6018717[/snapback]

så du har ddr2 512 fra før av.

windows bruker 256 ram. skjermkort bruker 128-256 ram alt etter, kan låne 256 ram av ram på pcen. et spill bruker rundt 500 ram, mer med effekter. 2gb er mye, anbefalt, mulig du kun bruker 400mb ram når du spiller sims.

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...512&modelmenu=1

støtter DDR2 667/533/400, blir ingen problem, hvis du kjøper 667 så kan du blande dem med 533, evt. da vill 667 bli nedgradert til 533.

Sapna Awasthi & Sukwinder Singh - Chaiyya Chaiyya Bollywood Joint - Written by A.R. Rahman, Gulzar, Panjabi MC - Performed by Sukhwinder Singh, Sapna Awasthi featuring Panjabi MC

Lenke til kommentar

er det tv pc eller vanlig pc, hvis det er kun vanlig pc og du skal evt spille litt i framtid så er det bedre med 1 79gt en 2 76gt, så er det 400kr prisforskjell,

evt bytt ram til disse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313834

så evt cpu 641 istedenfor 640

7900gt til 2600kr

istedenfor

7600gt til 2200kr

bytte ram fra 533mhz til 667mhz der hovedkort støtter det

- DDR2 667/533/400

I384734.jpg

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Hun har allerede kjøpt den, såvidt jeg forstår. Gjort er gjort - man har alltids angrefrist, men den er heller kjip å bruke.

Spør du meg, så ser den ganske grei ut. Alt som nevnes her er forsåvidt riktig, men ikke alt er så relevant. Skjermkortet kunne med fordel ha vært 7900GT, men 7600GT skal være rimelig greit det også.

Hvor mye ga du for den?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hvor står det at hun har bestillt  2*7600 ?

6020203[/snapback]

står? jeg opplyser bare, om at 1 7900gt er bedre en 2 7600gt, omtrent det samme da 2x2 gir 80% ytelse. Hvis det var planen, siden det var bestillt SLI, noe som er bortkastede kroner hvis en alldri kommer til å bruke det.

Lenke til kommentar
Hun har allerede kjøpt den, såvidt jeg forstår. Gjort er gjort - man har alltids angrefrist, men den er heller kjip å bruke.

Spør du meg, så ser den ganske grei ut. Alt som nevnes her er forsåvidt riktig, men ikke alt er så relevant. Skjermkortet kunne med fordel ha vært 7900GT, men 7600GT skal være rimelig greit det også.

Hvor mye ga du for den?

6018973[/snapback]

Hei

Ga nesten 10 000kr for den(9640+frakt). Hadde skjerm, OS, tagentbord o mus selv..så det er kun det jeg har skrevet opp.. Kan man angre når man har innstalert OS?

Lenke til kommentar

gjør ingenting om os er installert. hvis du vill ha 667 ram istedenfor 553 så er jo det lurt, siden hovedkortet støtter det. du må sende mail, nå så den kommer på ordren samt ringe i morgen før de begynner igang, hvis det ikke er ferdig, mulig de kan sette inn/ut ram, evt, andre justeringer. det er noke en fullt brukbar pc for det om. det skjermkortet

klarer sikkert 4 sims på fullt? det andre klarer vel 7 sims på fullt.

poenget er selv om justering av samme cpu, skjermkort, ram, så er det tvilsomt at du merker det. det blir fullt utbytte. ellers så har du gjort en glimrende job med utvalg av deler.

fra komplett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307837

dette er da tatt fra en 400 watt av samme 4775 serie, hvis den ikke passer cooler-master har flere kabinetter, hvis de setter den sammen så er det ingen grunn å bry seg om dette

Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen.

1 av 2 synes denne anmeldelsen er nyttig:

Bra power, men.., 2005-11-24

Anmelder: KL

Bra mekanisk design, og det fungerer som det skal, men det passet ikke inn i Cooler Master-kabinettet det var tiltenkt. Power supplyet er noe dypere enn vanlige power supplies, så se til at du faktisk har god nok plass i kabinettet.

din psu

http://www.northq.dk/products/powersupply/nq4775-500s.html

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Flott oppsett.

6018446[/snapback]

6018518[/snapback]

ram til hovedkort, evt?

hvorfor 533mhz ram?

hva med 667mhz?

640=prescott 90nm

6018622[/snapback]

6018717[/snapback]

så du har ddr2 512 fra før av.

windows bruker 256 ram. skjermkort bruker 128-256 ram alt etter, kan låne 256 ram av ram på pcen. et spill bruker rundt 500 ram, mer med effekter. 2gb er mye, anbefalt, mulig du kun bruker 400mb ram når du spiller sims.

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...512&modelmenu=1

støtter DDR2 667/533/400, blir ingen problem, hvis du kjøper 667 så kan du blande dem med 533, evt. da vill 667 bli nedgradert til 533.

Sapna Awasthi & Sukwinder Singh - Chaiyya Chaiyya Bollywood Joint - Written by A.R. Rahman, Gulzar, Panjabi MC - Performed by Sukhwinder Singh, Sapna Awasthi featuring Panjabi MC

6018788[/snapback]

Nei..ikke sånn jeg mente.. Hadde 512 i Ram på den gamle pc:n.. Totalt.. Så tenkte om jeg bestilte 2000 nå..så er jo det en forbedring mot den gamle pc:n. Bestilte helt ny pc da jeg etter noen "ombyggninger" klarte å "brenne" det meste i datan. Byttet harddisk...den døde...og satt inn en rambrikke til...da brant jeg den andre :blush: .. ble glødende varm o pc:n bare ylte..Vet..er amatør :D så bestilte ny pc... men den jeg hadde var noen år da..men vil så gjerne ha en pc som er ordentlig siden jeg satser litt penger i den..og at den vil fungere til det som måtte falle meg inn å gjøre (kan jo hende jeg kaster meg rundt å kjøper et spill som krever litt mer av maskinen enn sims)..Men et rå skinn av en spillemaskin behøver jeg jo ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...