FLuAA Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg installerte fbsd 6.0 for noen uker siden, og sliter med fæle ulelyder fra fbsd sin bootloader. Jeg leste at dette kunne løses med å installere grub, men får errors under grub-install. Finnes det noen måte å få fjernet disse lydene? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Du kan vel bare koble fra pc-speakeren? Ellers så mener jeg å huske at det kunne være noe i /boot/loader.conf Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er vel /boot/defaults/loader.conf -- Jeg tok en kjapp titt, og kan ikke se noen åpenbar grunn til evt. piping der. Har aldri opplevd det selv heller. Jeg har 6.0-release btw. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har heller aldri vært borti at boot-loaderen piper i FreeBSD, og jeg bruker 6.0-RELEASE. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Det er vel relatert til hardware, da kun noen klager på dette. Løsningen var uansett å lage en grub floppy, og installere grub til MBR fra denne. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Selv har jeg FreeBSD som sekundært OS på en maskin som også har Slackware. På denne maskinen bruker jeg LILO som boot-loader og det fungerer alldeles strålende. Så det er ikke noen dårlig idé det der, hvis man skulle ha problem med FreeBSD boot-loader på en eller annen måte. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Er kun den første "loaderen" til fbsd som piper, der man skal trykke f1 for fbsd osv. Jeg satte bare grub til å boote /boot/loader, og det ser nå ut til å funke helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå