Gå til innhold

Har tenkt og sette serveren ute i et hundehus.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har planer om og sette serveren ute i et hundehus, grunnet varme på rommet. Men det jeg lurer på, er det for mye codens i et hundehus ? Er et slik hull fremme i det. Å der har jeg tenkt og sette en server. Serveren sto før i et rom med en tørketrommen som laget veldig mye codence, var slik du kunne kjenne at det var fuktig på veggene. Så, det jeg lurer da på, er om det er mer eller mindre condence i et hundehus som står ute ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikkje noke problem å sette den utendørs.

All den tid den produserer varme sjøl så kondens skal ikkje vere noke problem.

Men du må passe på at den ikkje kan verte utsatt for regn eller lignende.

6018764[/snapback]

Må jeg ta også sette noe fram føre i det hullet som er framme da? F.eks bygge en dør eller noe?

Lenke til kommentar

du må gjøre det sånn at den ikkje kan bli våt...

en pc som står på på en tørr plass og produserer varme vil det ikkje oppstå kondens på under noen som helst omstendighet.

kondens oppstår bare når en kald overflate kommer i kontakt med varm luft.

Lenke til kommentar

en pc som står på på en tørr plass og produserer varme vil det ikkje oppstå kondens på under noen som helst omstendighet.

6019048[/snapback]

Stemmer dette. Min har stått inne på et lite rom i døråpningen til en åpen dør i flere år nå. Uansett vær. Det står slik at det ikke kommer regn på den.

Lenke til kommentar

hva er grunnen til at du flytter den utendørs??

Utifra Energiøkonomi så bår den stå i et oppholdsrom sånn at du får utnytta varmen fra den til oppvarming.

for at romtemperaturen skal vere et problem for en server skal det vere veldig varmt,

Bruker selv min server som varme kilde på soverommet

Lenke til kommentar

6019048[/snapback]

Vil det si at det kan komme kondense om vinteren?

hva er grunnen til at du flytter den utendørs??

Utifra Energiøkonomi så bår den stå i et oppholdsrom sånn at du får utnytta varmen fra den til oppvarming.

for at romtemperaturen skal vere et problem for en server skal det vere veldig varmt,

Bruker selv min server som varme kilde på soverommet

Den blir så varm av å stå på rommet. Å den bråker en god del.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det rett og slett for å få bort bråket.

Koblet mange harddisker til serveren og der kan den stå å bråke så mye den vil. I PCen er det kun igjen en relativt støyfri harddisk.

Edit:

Aldri opplevd kondens på den, tror jeg.... Men jeg ser den så og si aldri. Den har "putret og gått" uproblematisk i flere år.

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...