sablabra Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hvordan skal jeg lodde viftene for å kjøre de på 7V? Jeg tenker da på vifter som kobles til molex-kontakt. Er det rød(5V) og gul(12V) sammen, eller er jeg helt på villspor? EDIT: Rød og gul sammen fungerte særdeles dårlig . Finnes det noen andre gratis måter å gjøre det på? Endret 30. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvis du kobler rød og gul sammen så kortslutter du, det vil sannsynligvis ødelegge noe. Du kan koble MELLOM gul og rød. Dvs sort kabel på vifta til rød på Molex, og rød kabel på vifta til gul på Molex. Men det beste er å bruke en motstand for å redusere spenningen. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hvis du kobler rød og gul sammen så kortslutter du, det vil sannsynligvis ødelegge noe. Du kan koble MELLOM gul og rød. Dvs sort kabel på vifta til rød på Molex, og rød kabel på vifta til gul på Molex. Men det beste er å bruke en motstand for å redusere spenningen. 6018260[/snapback] Ok, takk for svar. Nå ble jeg litt utålmodig, så jeg koblet likevel opp viftestyringa . Ble faktisk litt stilig å ha 5.25" viftestyringa inni kabinettet. Jeg vil jo ikke bryte lian li-stilen min EDIT: Jeg testa å koble rød og gul sammen, men ro ned, det var på en gammel qtec, og ingenting ble ødelagt... Endret 30. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hehe molexen er slik: Rød - +12V Svart - 0v/jord Svart - 0v/jord Gul - +5v Så vidt jeg vet vertfall kan godt være at jeg har feil men det er det bare til å rette på Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Get 12V, 7V or 5V for your Fans 7V er egentlig ikke anbefalt da det i verste fall kan ødelegge strømforsyningen. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ja det stemmer vist det...sjekket det opp nå nettopp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå