wil Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei. Sitter her og har nettopp oppgradert KDE`en på laptopen. Oppgraderte fra 3. et eller annet til 3.5.2. Det gikk nok så fint. Så jeg tenkte at alt var greit. Etter oppgraderinga skrev jeg reboot. Og den restarta jo som den skulle. Det som skjer da når jeg skriver startx er at jeg ikke kommer inn i KDE. Jeg tror det var kdestartup eller noe som feila, og som ikke klarte å starte. Noen som vet hvordan jeg konfiguerer KDE? Jeg husker ikke kommandoen i hodet for øyeblikket. Noen som kan hjelpe? Vennelig hilsen. wil. Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Feilmelding i terminal? Hvis du fremdeles bruker Slackware, hvor fikk du pakkene fra? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hei. Ja. jeg bruker fremdeles Slackware 10.2 Jeg lasta ned pakkene fra ja, hvor var det fra da? tror det var fra FTP sia til KDE jeg laste den ned. Jeg lasta ned pakkene fra nett først, så gikk jeg inni terminal og kjørte upgradepkg på alle pakkene. Jeg synes det var litt tungvindt, men det fungerte. Når jeg skulle restarte igjen da fikk jeg feilmelding når jeg skulle skrive "startx" et eller annet med startkde eller noe sånt. når jeg trykka Ok. ble jeg ledet ut til terminal igjen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Fremdeles litt vanskelig å hjelpe deg da jeg ikke har en feilmelding å forholde meg til. Har du prøvd å slette/flytte ~/.kde? Selv om pakkene fra kde.org vanligvis skal fungere bra med Slackware så vet man aldri (som med alle pakker som ikke kommer fra Slackware). Hvis du absolutt må ha det nyeste så er ikke Stable det rette for deg Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 kstartup failed. Please Check Installation. Står det når jeg prøver å starte KDE 3.5.2. Hvordan sjekker jeg Installasjonen da tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå