espkul Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg lurer på noe. Er egentlig ikke bilstereo selv om det er i en russebil Noen jeg kjenner har russebil med to 18" subber og to mellombass/horndiskanter. Det er et PA anlegg. På forsterkeren står det 2 ganger 1200 W PA forsterker (230 V, AC). De har et aggregat på 3 kW, og når man skrur opp volumet så lyser det rødt på halv styrke. Trodde kanskje aggregatet produserer for lite strøm pga. bassen går på peak strømmen som er mye høyere enn 3 kW. (toppen på sinusfunksjonen som AC strøm følger, Vanlig watt er gjennomsnittseffekten). Men 3 Kw burde jo være mer enn nok for et sånt anlegg. Hvis det hadde fungert optimalt, så ville det nærmest ha lått som et helvette, noe det ikke gjør... P.S vi koblet det opp til vanlig strøm i stikkontakta på 10A sikring, og forsterken lyst rødt på litt over halv styrke. hadde den krevet mer enn 2300W ville sikringen ha gått... Så jeg er sikker på at aggregatet lager nok strøm til å drive dette anlegget. Det jeg lurer på er hvorfor det er slik, og hva er galt med forsterker'n? Den får iallfall nok strøm... Og dem bruker begge kanalene Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvordan er det koblet opp? er det prdentlige PA høytalere eller er det selvbygd kasser til 18" og mellombass/horndiskanter? har du sjekket alt av kabler og koblinger at det ikke ligger sammen og kortslutter? kan være noe galt med forsterkeren og, eller at den er for liten vist den totale effekten er på 1200w Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Sjekket om signalet fra spilleren ikke er for høyt? Høres ut som det er inngangssignalet som markeres på forsterkeren din. Dette KAN resultere i at forsterkeren ikke klarer å levere det den skal. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Takk for svar. Er ordentlige høyttalere, og den totale effekten er på 2 ganger 1200 W, er to kanals forsterker. Bruker begge kanalene. Finnes det noe koblingskjema e.l. for hvordan man skal koble det opp. Og det er ikke Jack plugger, men pluss og minus ledninger. De er koblet slik at to ledninger fra den ene kanalen er koblet til den ene toppen, og fra samme sted på toppen går det to ledninger ut til den andre toppen. På basserne er det det samme opplegget Noe som er feil her? Hvordan sjekker dem om inngangssignalet er for høyt (bruker vanlig DVD spiller) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har du koblet det du kaller toppene til en utgang, og sub til den andre?? i så fall så blir det feil... den ene kanalen vil da få en mye lettere jobb en den andre... 1 "topp" og 1 sub på hver kanal blir vel bedre tenker jeg Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 det høres ut som om dere har kobla elementene i høytalerene i paralell. Da vil motstanden bli halvert å høytalerene trekker mer strøm. dette kan føre til at forsterkeren ikke klarer å levere nokk. Mitt tips. Koble 1 kanal på 1 høyttaler å legg + kablen over begge + polene på høytaleren å samme på - polen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå