Løve Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei Har tre maskiner her som jeg har prøvd å sette i nettverk. Det er min og mammas maskin som kjører Windows XP og søstra mi sin maskin med Win 98 SE Problemet mitt ligger i at jeg 98 maskina ikke kan se filer som ligger på de andre maskinene og oppførerer seg som om den ikke får kontakt med nettverket. Jeg får kontakt med den fra min maskin og kan flytte filer mellom den, men den kan ikke se meg. Den er i samme workgroup som de to andre og jeg har prøvd å mekke en diskett fra nettverks wizarden i XP, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Bumpe igjen... virkelig ingen som vet noe? Har prøvd å få satt det opp, men 98 maskina liker ikke å få kontakt med nettverket... Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Føler jeg har svart på dette (noen) ganger før... Sett win98 med statisk ip, og pass på subnett. Skriv \\ip til en annen maskin i et explorer vindu, så skulle det komme opp (dette virker begge veier) Lenke til kommentar
Løve Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Problemet er at dette ikke virker begge veier... når jeg skriver inn \\ipen min i Run så sier bare det helvetessystemet at den ikke kan få tak i nettverket nå eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå