jlw Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hade årets första fästing på mig idag. Den had einte bitit sig fast i mig. Den kröp på min tröja. Snabbt fram med D200, ladda den med ett Nikkor 60mm micro och en SB800 blixt och tog bilder tills blixten var överhettad! :-) Här är EN av bilderna. Edit: Postar en till. :-) Endret 30. april 2006 av jlw Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Du lærer kjapt, så denne gang får du nok ingen klager på størrelse og mengde. Jeg synes bildene ble litt små, faktisk. Det greieste for både deg og oss andre, er at du legger bildene inn som vedlegg. Da kan vi selv avgjøre hvilken størrelse vi ønsker å se bildet i. Nok om det. Igjen presenterer du skarpe bilder, men denne gang er de langt fra så spennende som maurhæren din. Det siste er det beste, men du trenger å beskjære litt. Det er nesten midtstillt, og med et slikt enkelt naturmotiv så blir det for statisk. Bildet trenger mindre luft i venstre bildekant. I det første bildet er retningen ut av bildet, i steden for inn i bildet. Det fungerer stort sett kun på kunstneriske portretter og slikt. Det er ingenting i veien med utstyret ditt i alle fall, og du ser ut til å kunne bruke det også. Det som savnes er litt mer "bevist" komposisjon. Hvis jeg ikke husker feil, så er det du som vurderer Lofoten Folkehøyskole. Ut fra det du har presentert hittil, så tror jeg du kommer til å trives der. Velkommen skal du forresten være her på bildekritikken også. Du fikk en litt røff start med "galleriet" ditt, men nå er du i alle fall hilset skikkelig velkommen. Kjekt å se bidragsytere fra broderfolkene i Skandinavia Lenke til kommentar
jlw Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hej, Medveten om att bilderna inte är spännande. Ville bara bevisa att det finns fästingar när det är Iskallt utomhus. I Norge kanske det finns Fästingar året om? ;-) Det är inte lätt att få en bra komposition med fästingar, för jag har ingen speciellt lust och röra dem så de biter sig fast och suger ut mitt blod och ger mig massa sjukdomar. Så fotofanatisk är jag ikke. Läste om en som fotograferade åt National geographic som hade haft Malaria 6 gånger. Ska söka Lofoten i veckan som kommer. Hoppas det inte finns fästingar där uppe. ;-) Postar små bilder eftersom jag länkar dem ifrån min Blogg! De tillåter bara en viss storlek på bilderna. Sen är bilderna cropade ganska rejält och är minskade för att inte se så pixliga ut. Men de ser alldeles utmärkt ut i 800x533. Here is a few more! Nu ska jag lese i min bok! Godnatt! Endret 30. april 2006 av jlw Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hater sånne. Bikkja til tante har et dusin sånne i pelsen når vi har gått tur med henne i skogsveier. Så må tante sitte med en ekkel knipetang og skvise hodet av de så de ikke bare sitter der og blir feite. Av og til henger det et par og dingler som har gravd seg godt fast og kost seg et par dager. BLÆ! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det øverste av de to nye bildene er det absolutt beste av de fire. Det trenger du ikke gjøre noe med. Der har du fått til en flott diagonal, og bildet hever seg over de andre mht kunstnerisk innhold. Som innsektsbilde er det kanskje det dårligste, men det er faktisk et stilig fotografi. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Fine bilder. En slik er egentlig knoettliten, det er rart aa se den saapass "blaast opp". Likte det helt foerste bildet, men den helt oeverste traaden (oppe til hoeyre) var ganske irriterende og trakk oppmerksomheten bort. Er det ullteppe som er brukt som bakgrunn? Lenke til kommentar
jlw Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Ullteppe? Var god försvenska. :-) Bilden är tagen på min vita nike tröja. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hoppas det inte finns fästingar där uppe. ;-) tror ikke flåtten har kommet så langt nord i norge ennå,tror trøndelag er det nordligste den har kommet foreløpig. flotte skarpe bilder du har fanget her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå