Hk1 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Jeg har hørt at det er lov til å kjøre moped, bak en bil med L merke. Når man er 15 år. Er det bare tull eller er det lov? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ledsager skal kunne gripe aktivt inn i kjøringen, det vil si at du enten må kjøre på lukket område, kjøre med ledasger på mopeden (dersom den er konstruert for det), eller ha toveis kommunikasjonsutstyr. Et tips angående kommunikasjonsutstyr er Cobra Microtalk PMR-radio og MC-headset til denne, fåes på Clas Ohlson, bruker det selv. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 okey så hvis jeg kjører etter morra mi med mopp, og blir stoppa så får jeg bot/utsettelse på lappen vis jeg ikke har sån komunikkasjonsett?? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, du skal ivertfall få det. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Headset er 32-6845 på clasohlson, og du kan bruke hvilkensomhelst PMR-radio med TwinPin headsett-uttak. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Okey! det settet var litt dyrt men jeg får se hva jeg gjør Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ledsager skal kunne gripe aktivt inn i kjøringen, det vil si at du enten må kjøre på lukket område, kjøre med ledasger på mopeden (dersom den er konstruert for det), eller ha toveis kommunikasjonsutstyr.Et tips angående kommunikasjonsutstyr er Cobra Microtalk PMR-radio og MC-headset til denne, fåes på Clas Ohlson, bruker det selv. 6017540[/snapback] Ledsageren skal kjøre motorsykkel, er ikke lov med passasjer på moped samt han er under 10år Man skal ha kommunikasjon ja, er ikke sikker, men man kan vel bruke mobil med handsfree vel? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Etter hva jeg forstår så trenger ikke ledsager kjøre MC etter de nye reglene i 2005, den eneste regelen er at ledsager skal kunne gripe aktivt inn i kjøringen, og den regelen kan jo også tolkes endel forskjellig. Mobil skal også fungere greit ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå