hockey500 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei, et enkelt problem: når jeg skal koble til FTP serveren tar det som regel 5 sekunder før klienten får respons. når jeg brukte BulletProof FTP server i windows skjedde det på maks ett sekund, så hvorfor er det så mye treigere i linux? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 99.9% av tilfellene er det ett eller annet som er konfigurert feil. Selv klarte jeg aldri å finne ut hva (med hjelp av en som er "født" på linux, så jeg byttet tilbake til windows og fikk serveren opp og gå på en halv ettermiddag... Linux er bra hvis du kan det, men etter min erfaring, særs uproduktivt hvis du må lære det, spesiellt når det er tjenester du må ha opp med en gang.. Har du en knotete firewall eller noe slikt? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 nei, alt i firewallen er åpnet, og jeg har ikke gjort noe som helst konfigurasjonsendringer, bortsett fra å legge til en bruker. Og når det gjelder servere generelt er min erfaring at de er raskere og mer stabile på linux. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 godt spørsmål, har ikke peiling. jeg har ikke gjort noen endringer, men kanskje passive er standard? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Let litt rundt i konfigurasjonsfiler etter PASV-mode (som det somregel er definert som). Har vært borti mange servere som har passivemode aktivert som default. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 står hvertfall ikke noe om passive mode i proftpd.conf fila Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 står ftpserveren bak en ruter? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Oi, se alle resultatene som handler om akkurat dette temaet; http://www.google.no/search?hs=RIo&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta= Kansje du finner noe smart der. Edit; kansje noe her; http://www.outofcontrol.ca/archives/9 Endret 1. mai 2006 av BeFs Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) vsftpd er raskere og lettere og konfigurere, selv om den ikke er fult så fleksibel som proftpd. Og så er den veldig sikker EDIT: Du kan sjekke om du bruker passive-mode ved å prøve å kople til med opera, da opera ikke støtter passive mode. (gjorde i allefall ikke det før). Prøv med opera fra en pc utenfor brannmuren din. Endret 1. mai 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er dns som er problemet. Legg til dette i config, så tipper jeg det løser seg: UseReverseDNS off IdentLookups off Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Det er dns som er problemet. Legg til dette i config, så tipper jeg det løser seg: UseReverseDNS off IdentLookups off 6023761[/snapback] takker! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Var jo akkurat det som sto i den andre linken min.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå