Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkfeil(vertikale streker etter noen minutter)

Anbefalte innlegg

Etter noen minutter i spill (eller andre programmer som bruker 3d) så blir skjermen full i vertikale striper som forandrer seg noen ganger før hele pcen låser seg og må restartest med restart knappen.

Jeg har prøvd å installere nye skjermkort drivere og directx, men det skjer likevel, noen hypoteser?

Endret av Arax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

hviklet skjermkort har du? Hva slags PC forøvrig?

Har du et skjermkort som trenger strømtilkobling - er denne koblet ordentlig i?

Har du en god nok strømforsyning? Er kortet overklokket, eller står PC'en varmt til slik at varme kan være problemet? Nok vifter osv?

Edit: Det jeg prøver å si er at det kan ha noe mer for lite strøm eller for mye varme å gjøre, uten at jeg er sikker på det...

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Jeg har XFX geforce 6800gt (pcie), uklokket, med strømkabel, jeg går utifra at den står skikkelig i siden jeg ikke får noen advarsler når pcen starter, når det kommer til varme så kan det godt hende at det er grunnen til at det streiker, varme er igrunn den eneste årsaken jeg mistenkte.

Lenke til kommentar

Skjermkort tåler visst å bli fryktelig varme, spesielt 6800 serien og oppover, så det kan jo hende at det ikke nødvendigvis er selve skjermkortet, men varm PC generelt som gjør at den henger seg.

Videre så kan jo støv være et varmeskapende problem, ledninger som tar borti/'stopper' vifter osv. Har du noen temperaturer å vise til..?

Lenke til kommentar

Vel. cpu tempraturen ligger på 127 grader, jeg vil tro dette er en feil, men det kommer både i msi core center og mbm5...

Jeg har sjekket kabler, vifter og det hele og ikke funnet noe mistenkelig, kan det være andre ting?

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...