Øssa Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe meg et nytt lydkort med phono-utgang slik at jeg kan koble PC-en til stereoforsterkeren min. Har til nå bare hatt en overgang fra minijack til phono, men syns at lyden blir forferdelig spinkel og uten noe serlig punch. Signalet er også veldig svakt slik at man må skru opp mye på forsterkeren for å få ok lyd. Lurer derfor på om noen kan anbefale et eksternt lydkort med USB eller firewire grensesnitt og både phono og minijack utganger som gir skikkelig punch. Gjerne med regulerbart utgangssignal og mini EQ På forhånd takk for alle svar og bidrag Øssa Edit: Leif Endret 30. april 2006 av Øssa Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvordan lydkort har du? Og bare for å spørre.. Har du sjekka at ikke volum kontrollen på line out, wav, etc står på mute eller veldig lavt, EQ´n i mediaspilleren er aktivert med noen merkelige innstillinger ? Eller kanskje du har en dårlig kabel? Jeg mistenker sterkt at ikke selve kydkortet ditt er problemet men heller en eller annen innstilling.. Hvor mye skal du eventuelt bruke på et nytt lydkort? Et alternativ kan jo være dette Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Klart jeg har sjekka alt det der. Bruker for øyeblikket bare det innebygde lydkortet i hovedkortet. Ikke spesielt bra lyd. De fleste mp3-spillere har jo også rimelig lavt utgangssignal, sånn omtrent like lavt som mit hovedkort gir. Kortet du linka til så jo forsåvidt greit ut Vil jeg merke bra forskjell fra det crappy kortet jeg bruker nå? KAnske litt vanskelig å si når du ikke vet hvilket lydkort jeg har Er det som er integrert i Abit NF7 hovedkortet uten at jeg kommer på noe mer i farten. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 jeg har også integrert lydkort.. og pådet er det utganger som gjør at jeg får koblet det til stereoanlegg.... regner med at det er det på ditt også Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Jaja. Er jo den vanlige minijack-tilkoblingen men ikke noe mer. Vil helst ha det direkte gjennom en phonokabel istedet for å gå gjennom overganger og slikt. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Klart jeg har sjekka alt det der. Bruker for øyeblikket bare det innebygde lydkortet i hovedkortet. Ikke spesielt bra lyd. De fleste mp3-spillere har jo også rimelig lavt utgangssignal, sånn omtrent like lavt som mit hovedkort gir. Kortet du linka til så jo forsåvidt greit ut Vil jeg merke bra forskjell fra det crappy kortet jeg bruker nå? KAnske litt vanskelig å si når du ikke vet hvilket lydkort jeg har Er det som er integrert i Abit NF7 hovedkortet uten at jeg kommer på noe mer i farten. 6018463[/snapback] Du vil nok merke litt forskjell ja, Selvfølgelig avhengig av at andre komponenter som forsterker, høytalere eller at dine ører ikke er det svakeste leddet. Kortet jeg linket til er et amatør-studio kort, så du vil betale for funksjoner som du kanskje aldri kommer til å få bruk for da?! Du nevnte svakt utgangssignal og det var derfor jeg lurte på om det kunne ha noe med innstillingene dine å gjøre siden dette normalt ikke er ett problem. De integrerte lydkortene er i dag av såppas kvalitet at det holder for de fleste.. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Ok, da ser jeg når neste lønning kommer :!: Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå