V-by Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Dette er helt sjukt, Hun fikk barn med en annen mann, enn han hun var gift med, og hun blir så dømt til dødsdom, ved å bli steinet. Jeg skjønner ikke hvordan noen en gang kan tenke slikt... Og jeg håper da at de ikke sender henne tilbake til Nigeria.. Goldlyn er dømt for ekteskapsbrudd i hjemlandet Nigeria, og den lokale domstolen har lagt sharia-lover til grunn for domsavgjørelsen. Domstolen anser hennes forbrytelse som særs grov, og det betyr at hun skal steines til døde. Flyktet fra hjemlandet For to år siden dro Goldlyn fra familie og venner i Nigeria. Hun var da blitt gravid med en annen mann en den hun var gift med. Hun fikk valget: Forlat landet - eller dø. _LINK: Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dette er helt sjukt, Hun fikk barn med en annen mann, enn han hun var gift med, og hun blir så dømt til dødsdom, ved å bli steinet.Jeg skjønner ikke hvordan noen en gang kan tenke slikt... Og jeg håper da at de ikke sender henne tilbake til Nigeria.. Goldlyn er dømt for ekteskapsbrudd i hjemlandet Nigeria, og den lokale domstolen har lagt sharia-lover til grunn for domsavgjørelsen. Domstolen anser hennes forbrytelse som særs grov, og det betyr at hun skal steines til døde. Flyktet fra hjemlandet For to år siden dro Goldlyn fra familie og venner i Nigeria. Hun var da blitt gravid med en annen mann en den hun var gift med. Hun fikk valget: Forlat landet - eller dø. _LINK: 6017259[/snapback] Min utheving. Skummelt at personer som støtter opp om bruken av slike barbariske og primitve metoder enda får styre en befolkning her i verden. Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Dette er helt sjukt, Hun fikk barn med en annen mann, enn han hun var gift med, og hun blir så dømt til dødsdom, ved å bli steinet.Jeg skjønner ikke hvordan noen en gang kan tenke slikt... Og jeg håper da at de ikke sender henne tilbake til Nigeria.. Goldlyn er dømt for ekteskapsbrudd i hjemlandet Nigeria, og den lokale domstolen har lagt sharia-lover til grunn for domsavgjørelsen. Domstolen anser hennes forbrytelse som særs grov, og det betyr at hun skal steines til døde. Flyktet fra hjemlandet For to år siden dro Goldlyn fra familie og venner i Nigeria. Hun var da blitt gravid med en annen mann en den hun var gift med. Hun fikk valget: Forlat landet - eller dø. _LINK: 6017259[/snapback] Min utheving. Skummelt at personer som støtter opp om bruken av slike barbariske og primitve metoder enda får styre en befolkning her i verden. 6024485[/snapback] Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Min utheving. Skummelt at personer som støtter opp om bruken av slike barbariske og primitve metoder enda får styre en befolkning her i verden. 6024485[/snapback] Jeg beklager å måtte melde det, men dette tror jeg er den første gangen jeg er enig med deg, selv om jeg tviler på om det blir store debatten rundt dette emnet. Synes på mange måter denne artikkelen passet bra her: http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1142951475.93 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Min utheving. Skummelt at personer som støtter opp om bruken av slike barbariske og primitve metoder enda får styre en befolkning her i verden. 6024485[/snapback] Jeg beklager å måtte melde det, men dette tror jeg er den første gangen jeg er enig med deg, selv om jeg tviler på om det blir store debatten rundt dette emnet. Synes på mange måter denne artikkelen passet bra her: http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1142951475.93 6025184[/snapback] Jeg er da vel ikke den værste personen å være enig med? Interessant artikkel forresten. Religion forvinner vel neppe med det første, det er heller fokuset på de forskjellige religionene som varierer. Akuratt nå er det stort fokus på Islam, og ikke uten grunn. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Min utheving. Skummelt at personer som støtter opp om bruken av slike barbariske og primitve metoder enda får styre en befolkning her i verden. 6024485[/snapback] Jeg beklager å måtte melde det, men dette tror jeg er den første gangen jeg er enig med deg, selv om jeg tviler på om det blir store debatten rundt dette emnet. Synes på mange måter denne artikkelen passet bra her: http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1142951475.93 6025184[/snapback] Jeg er da vel ikke den værste personen å være enig med? Interessant artikkel forresten. Religion forvinner vel neppe med det første, det er heller fokuset på de forskjellige religionene som varierer. Akuratt nå er det stort fokus på Islam, og ikke uten grunn. 6025289[/snapback] Nja, velger å ikke kommentere den første, da det er sent på kvelden og jeg redd det kunne resultere i en kort ferie. Nei, jeg tror nok ikke at religion forsvinner med det første, som du sier, så lenge det er folk som lider på jorden, trenger folk noe å tro på. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 altså.. når du er såpass tett i toppen at du * er utro * ikke bruker noen form for prevensjon når du er utro * sørger for å få barn (og i det hele tatt bli gravid) med en annen en den du er gift med så fortjener du en eller annen form for reaksjon...synes jeg.. er enig i at steining er ganske drøyt.. men når du bor i et land som du vet det er kjipe straffer for slikt.. da bør du tenke litt før du begynner å knulle rundt og være utro..... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 *snip* 6025407[/snapback] FANTASTISK, du presterer faktisk å tale imot den stakkars kvinnen. Hun har faktisk ikke gjort noe som helst galt. Sist jeg sjekket var ikke dårskap en forbrytelse. Jeg nekter å godta sharialovene. Jeg kunne tenkt meg at FN gikk i bresjen og startet økonomiske sanksjoner mot alle de landene som praktiserer slike overgrep mot Menneskerettskonvensjonen. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 *snip* 6025407[/snapback] FANTASTISK, du presterer faktisk å tale imot den stakkars kvinnen. Hun har faktisk ikke gjort noe som helst galt. Sist jeg sjekket var ikke dårskap en forbrytelse. Jeg nekter å godta sharialovene. Jeg kunne tenkt meg at FN gikk i bresjen og startet økonomiske sanksjoner mot alle de landene som praktiserer slike overgrep mot Menneskerettskonvensjonen. 6025848[/snapback] Stiller meg bak dette. Utrolig at ilpostino ikke ser at det er sharialovene som er problemet, men legger skylden på kvinnen. Å være gift er en privatsak, det samme er hvem en har sex med. På lik linje med at hvis noen er utro er dette noe som berører 2-3 personer, og ingen andre, i hvert fall ikke staten, har noe de skulle ha sagt. Den eneste reaksjonen som er å forvente på noe slikt er at forholdet mellom den utroe kvinnen og mannen hun var sammens med avsluttes. Jeg vil ikke leve i ilpostinos samfunn hvor staten detaljstyrer livet til befolkningen. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Dette er nok et eksempel på de fantastiske lovene som følger med islam. Vi må sørge for at dette aldri skjer i Norge. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Dette er nok et eksempel på de fantastiske lovene som følger med islam. Vi må sørge for at dette aldri skjer i Norge. 6026799[/snapback] Selvfølgelig vil ikke noe sånt skje i Norge, det er ikke noe å sørge for engang. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 I Norge er moralen og holdningen en helt annen en i den delen av verden. Steining er etter min mening en av de verste formene å dø på. Tenk dere det? Er skremmende at et så stort land ikke har avskaffet dette enda. FN og andre må engasjere seg for å få denne grufulle straffen bort. Ekteskapsløfte veier MYE tyngre der borte enn her det er sikkert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Når du er såpass dum at du gjør noe som er ulovlig i det landet du bor i så bør du også tåle å ta konsekvensene av det du gjør. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kjærlighet og kåthet kan ta knekken på selv den beste Lenke til kommentar
warpig Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Når du er såpass dum at du gjør noe som er ulovlig i det landet du bor i så bør du også tåle å ta konsekvensene av det du gjør. 6027736[/snapback] Så, for å sette det litt på spissen, du hadde tatt konsekvensen av å kjøre ti kilometer over fartsgrensen viss straffen var dødsstraff? Det er veldig enkelt å si; hun burde visste bedre, og slike ting. Men, når konsekvensene ikke henger sammen med noe som heter medmenneskelig og rettssikkerhet, så er det kanskje på tide å protestere? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Selvfølgelig er det galt å steine hun for det, men hun kan umulig ha tenkt så langt fremover. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Når du er såpass dum at du gjør noe som er ulovlig i det landet du bor i så bør du også tåle å ta konsekvensene av det du gjør. 6027736[/snapback] Tror faktisk ikke at det er ulovlig i Nigeria. Det stod at hun hadde blitt dømt av den lokale domsstolen, som helt sikkert består av en gjeng blinde, døve og stumme aper som sitter i en stråhytte og lager faenskap. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Men, når konsekvensene ikke henger sammen med noe som heter medmenneskelig og rettssikkerhet, så er det kanskje på tide å protestere? 6027763[/snapback] så du synes det er helt ok at kinesiske myndigheter dreper mennesker ved hjelp av dødsstraff fordi de har et annet syn på tingene enn myndighetene eller at USA griller eller sette giftsprøyter på fangene sine? Selvfølgelig står ikke straffen i forhold til hva hun har gjort, men er noe ulovlig så bør du jo ikke gjøre den tingen. som voksent menneske er du ansvarlig for dine egne handlinger uansett hva det måtte være. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Men, når konsekvensene ikke henger sammen med noe som heter medmenneskelig og rettssikkerhet, så er det kanskje på tide å protestere? 6027763[/snapback] så du synes det er helt ok at kinesiske myndigheter dreper mennesker ved hjelp av dødsstraff fordi de har et annet syn på tingene enn myndighetene eller at USA griller eller sette giftsprøyter på fangene sine? Selvfølgelig står ikke straffen i forhold til hva hun har gjort, men er noe ulovlig så bør du jo ikke gjøre den tingen. som voksent menneske er du ansvarlig for dine egne handlinger uansett hva det måtte være. 6027993[/snapback] At ilpostino fortsatt mener at sex er en sak for staten gjør meg skremt. Ønsker ilpostino virkelig at staten skal ha kontroll over privatlivet? Lenke til kommentar
Ublu Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Selvfølgelig står ikke straffen i forhold til hva hun har gjort, men er noe ulovlig så bør du jo ikke gjøre den tingen. Hvorfor ikke? Jeg gjør mange ting som i følge norsk lov er ulovlig. Det gjør jeg fordi jeg driter i både loven (myndighetene) og lovens støttespillere (velgere), men fremfor alt fordi det i langt større grad gavner mine interesser å handle i strid med loven, enn i henhold til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå