snoemann Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Heisann! Jeg sitter her med min godt brukte kopi av Matrix, har utrolig lyst til å få denne ned på min Sony Ericsson K750i. Det jeg har fått med meg er at jeg burde såkalt "rippe" min Matrix dvd ned til en divX fil på rundt 700 megabyte, hvorpå deretter å forminske den videre ned i oppløsning og størrelse slik at jeg får den ned i 176x220 Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få "rippet" den. Konvertering til 3gpp skal gå fint, det har jeg fått til tidligere med små mpeg snutter. Uansett så har jeg prøvd et par "rippe" programmer, hvor jeg tror jeg har funnet ut at grunnen til at det ikke fungerer er en eller annen slags kopi sperre. Noen som har noen tips og triks å komme med i denne sammenheng? Må vel legge til at dette er lovlig. (Ihvertfall så vidt jeg har fått med meg.) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Må vel legge til at dette er lovlig. (Ihvertfall så vidt jeg har fått med meg.) 6017096[/snapback] Jeg er ikke helt sikker på om det du faktisk planlegger å gjøre er lovlig etter den nye opphavsrettslovgivningen (det var utvilsomt lovlig etter den gamle), men DVD Decrypter er hva du trenger: http://www.afterdawn.com/software/video_so...d_decrypter.cfm Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg fikk faktisk slik kopi-beskyttelsesproblem med DVD decrypter, kan prøve igjen, kanskje jeg har gammel versjon... Men uten å gjøre dette her til en Norges Lover diskusjon, så må jeg si at etter å ha lest EFN's besøk her på hw.no, hvor de enkelt og greit kan fortelle at det faktisk f.eks. er lov å kjøpe en DVD og brenne den til min søster (fiktivt eksempel). Så ville det vært paradoksalt om det ikke var lov å legge sin egenkjøpte dvd på mobilen =) Men jeg utelukker ingen utfall, da det er mye rart som skjer i verden om dagen =) EDIT : Nei nå ser det ut til at DVD Decrypter fungerer allikevel ja =) Endret 30. april 2006 av snoemann Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Denne bruker jeg, helt konge. http://www.imtoo.com/3gp-video-converter.html Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dette handler om videoredigering og ikke bilderedigering. Tråden flyttes derfor til rett kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå