Gå til innhold

Jeg har en Ventrilo server!

Gjest

Anbefalte innlegg

hei jeg har en ventrilo server som er på ventrilo 2.3.0.

jeg kjører den på en egen maskin som andre også bruker men ikke ofte.

jeg lurte på om det fins et programm til ventrilo severn sånn at den er oppe heletiden sånn at jeg slipper og ha PC'n på heletiden.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg skjønnner, så vil du ha en måte å ha VT-serveren oppe, mens pc-en din er avslått...

Tror ikke det er så lett, veit ikke om det er mulig heller, da pc-en din fungerer som en server, all data som går gjennom VT går gjennom pc-en din, hvis du skjønner. Og Serveren har vel da også en IP adresse, som folk må koble seg opp mot for å komme inn på Serveren, (eller er det bare navn på vt?)

Hvis det bare er navn, og ikke IP det går på, burde det være en smal sak og sette opp serveren på en annen pc, men du vil trenge en server for å holde VT-serveren gåendes, til å funke...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

jeg er ikke så god jeg har en ip da for jeg har en clan og det er dumt at det ikke finnes noe program! men det finsfor mirc men det er ikke samme som vt :(

Lenke til kommentar

det er en side, jeg kommer ikke på den nå, men hvis du søker litt på forumet vil du kanskje finne det, men der kunne en få gratis VT server, veit ikke hvordan det er nålenger, eller hvor lenge du kan ha den... Men den funka fett, i den tia jeg brukte den...

Eller kanskje noen kan poste en link hvis de vet om det...

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig så ønsker du å ha en server på pc'en din uten å ha pc'en på!? :S

Dette er ikke mulig, skal du ha en server må du også ha en pc som er på.

(Mirc bruker eksterne servere, der er du klient, stor forskjell mellom det og ha sin egen server)

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre VT server med full oppetid uten at maskinen det kjører på er skrudd på, dermed må du la maskinen stå på heletiden. Eller bare når du har bruk for Ventrilo, greieste løsningen :)

En liten forklaring på ip adresser: IP addressen er addressen maskinen din får tildelt av nettleverandøren, se på det som en post addresse for maskinen. En IP addresse skal gjøre akkurat det samme som en vanlig post addresse, mota pakker og sende pakker, derfor kan du godt se på som en maskin/server som et postkontor. Alle andre maskiner har en slik addresse, men din er unik og det er slik maskinene vet hvor de skal sende den pakke og hvor pakkene kommer fra.

Du har kanskje lagt merke til at du har flere ip addresser? Vel den ene som er den andre maskiner sender pakker til osv. er den addressen nettverket ditt er tildelt, det vil si maskinene hjemme i huset ditt. Så har du en lokal ip addresse, denne er tildelt til deg fra routeren din (boksen du fikk fra nettlevrandøren din) og er der for å skille en maskin fra en annen enkelt og greit.

*leif*

**Denne posten kan kanskje virke nedverdigende, men det var aldri min intensjon, jeg ønsker bare å gi en enkel som mulig forklaring på dette, slik at alt er klart i tilfelle trådstarter skulle komme ut for å si noe feilaktig til en hissig fjortiss. Hvis du vil gå mer i detaljer om servere og addresser, søk på wikipedia.org Engelsk eller norsk. Forklaringen er veldig enkel**

Endret av ^aM^
Lenke til kommentar
jeg er ikke så god jeg har en ip da for jeg har en clan og det er dumt at det ikke finnes noe program! men det finsfor mirc men det er ikke samme som vt :(

6017130[/snapback]

alså det finnes eggdroppere og boter til irc men de blir jo hostet på en server/pc som står PÅ... :!:

om serveren de er hostet på går ned forsvinner irc boten eller eggdropperen... dessuten er det ikke din pc som kjører dem når den er av, du kobler deg rett og slett bare inn på dem gjennom server som kjører dem (som sagt) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...