Gå til innhold

TES: kommer multiplayer mod?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er en gruppe som jobber med en multiplayer mod.

6019937[/snapback]

Lykke til, sier jeg. Tviler på at de lykkes noe bedre enn de som prøvde i Morrowind. Og de lykkes heller dårlig, for å si det mildt.

 

Dette er ikke snakk om en mod i valig forstand, det er ikke noe du kan mekke i Construction set, her skal det patches i C-koden. (Eller hva nå Oblivion er skrevet i.) Og resultatet blir neppe noen strålende suksess.

 

I tillegg er det jo i strid med lisensreglene å drive med reverse engineering av koden. Ikke at det kommer til å stoppe den gjennomsnittlige hacker, men det betyr at selv om de hadde lykkes med en MP mod var det ikke er mulig å sette opp public servers fordi Bethesda hadde kommet til å få dem stengt fortere enn de kom opp.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vel jeg sa det slett ikke, om GTA altså.

 

Om jeg har forstått det riktig (det hørte jeg indirekte - men visstnok fra en av de som hadde laget en av disse mod'ene), hadde utviklerne av GTA alltid forberedt spillet for multiplayer, selv om det var først med Liberty City Stories at de aktiverte den. Så koden for det lå der, og det var bare et spørsmål om å finne den i kildekoden og patche kallene til den.

 

Som sagt, dette hørte jeg indirekte, så ta det med en klype salt. Jeg har heller ikke spilt GTA, og uttaler meg nødig om ting jeg ikke har greie på.

 

Men om dette er riktig var det en helt annen og enklere utfordring enn den Oblivion-modderne står over for...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
ser ikke poenget med en multiplayer mod til oblivion... kanskje med unntak av å kunne sloss i arenaen...

6020735[/snapback]

 

Poenget er å spille med venner. Ha det morro sammen mens man gjør quests.

6063468[/snapback]

 

ja og jeg ser ikke poenget med det i oblivion.... skyt meg

Lenke til kommentar
ser ikke poenget med en multiplayer mod til oblivion... kanskje med unntak av å kunne sloss i arenaen...

6020735[/snapback]

 

Poenget er å spille med venner. Ha det morro sammen mens man gjør quests.

6063468[/snapback]

 

ja og jeg ser ikke poenget med det i oblivion.... skyt meg

6064119[/snapback]

 

Yes, you should be shot! :D

 

Det jeg siktet til var COOP mod, hvor man jobber med singleplayer delen. Har du prøvd feks. Sacred, det er genialt å spille sammen med noen.

 

Hvis du ikke liker å sammarbeide og/eller spille med andre så skjønner jeg deg.

Lenke til kommentar
Vel jeg sa det slett ikke, om GTA altså.

(...)

6020622[/snapback]

 

GTA er ikke det eneste spilet som har fått uoffesiell multiplayer støtte. Richard Burns Rally også hadde ikke multiplayer støtte out of the box, men hackere fant en måte så nå er det faktisk noe av det bedre multiplayer støtten i bilspill nå idag.(skader ikke at spillet er av de bedre heller da :) )

Lenke til kommentar

Online Arena Mod var det første som slo meg da jeg kom til arenaen for første gang. Det hadde eid brutalt å få en liste over kampvillige folk for å så ta de hode mot hode. Kankje lag! Mulighetene er endeløse hadde de bare fått til en god nettkode, noe som sikkert er ekstremt vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...