Uxzuigal Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei, Jeg sitter her og ser på et par studier som er veldig fristende, men problemet er at studiene koster 450k+ , hva gjør man? Såvidt jeg vet gir Lånekassen kun 80k per år? Er det unntak eller andre løsninger jeg kan benytte meg av? Selv med 80k per år er jeg ikke i nærheten av å få dekket hele beløpet jeg trenger. mvh. Snabben Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tar du utdanning ved en privatskole (f.eks NITH) så vil du få inntil 50 000 kroner av skolepengene dekket som studielån, forruten de 80 000 du får. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er dette per år eller totalt? Videre, er det i Norge eller utlandet, og er institusjonen godkjent for studiestøtte? 450.000 vil uansett ikke lånekassen dekke, og hvertfall ikke som stipend, men deler av det kan du få som lån avhengig av visse betingelser. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Dette er i norge, for et år, enorm pris på dette studiet. Det er også en privatskole. Er usikker på om den er godkjent av Lånekassen. Mulig jeg må ta opp privatlån? Enorm dyrt men. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Du må nok ta opp noe privat lån ja. Mulig å spørre hva slags skole og linje dette er? Prisen er jo over det mange av de mest prestisjetunge universitetene i USA tar, så burde være noe solid du begir deg ut på. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Du må nok ta opp noe privat lån ja. Mulig å spørre hva slags skole og linje dette er? Prisen er jo over det mange av de mest prestisjetunge universitetene i USA tar, så burde være noe solid du begir deg ut på. 6018703[/snapback] Hehe, Jeg vurderer et helikopter pilot sertfikat, har alltid hatt lyst til å fly, og nå byr det seg en mulighet Så sant jeg finner en løsning på den, ehh.. ekstreme prisen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hehe, Jeg vurderer et helikopter pilot sertfikat, har alltid hatt lyst til å fly, og nå byr det seg en mulighet Så sant jeg finner en løsning på den, ehh.. ekstreme prisen. 6019541[/snapback] Dette kan du få dekket stort sett helt og holdent av forsvaret, i tillegg til at de gir deg lønn. Men det krever endel dyktighet og flaks, opptak der er ikke det aller letteste. Har en kamerat som har tatt både "lappen" på fly og helikopter i forsvaret. Alt dekket. I tillegg tjener han godt over en halv million i året. Så han kan ikke akkurat klage. Om ikke det er aktuelt for din del vil jeg anbefale deg å jobbe noen år og spare opp penger. Å ta opp 450.000 i lån for å bli helikopterpilot, som igjen er et usikkert marked, for en så ung mann er en ganske stor risiko. Du kan også vurdere å ta utdanningen i utlandet da det nok er billigere der enn her hjemme. Bare ikke ran en bank Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hehe, Jeg vurderer et helikopter pilot sertfikat, har alltid hatt lyst til å fly, og nå byr det seg en mulighet Så sant jeg finner en løsning på den, ehh.. ekstreme prisen. 6019541[/snapback] Dette kan du få dekket stort sett helt og holdent av forsvaret, i tillegg til at de gir deg lønn. Men det krever endel dyktighet og flaks, opptak der er ikke det aller letteste. 6033056[/snapback] For ikke å snakke om hvor kult det er med 12 pliktår der du risikerer å bli sittende ikke-operasjonell på Andøya eller et anna gudsforlatt sted. Du kan også vurdere å ta utdanningen i utlandet da det nok er billigere der enn her hjemme. Hadde det bare vært så lett. Det er riktignok blitt litt enklere da JAR-FCL kom for noen år siden, men konvertering er ingen dans på roser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå