Gå til innhold

Høye temperaturer! 50 i idle.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg strever med høye temperaturer. Både skjermkort og Cpu er 50 grader i idle.

Min maskinvare er:

AMD 3000+ 2.0GHz

Sapphire x800 128 MB

Trenger dere å vite mer?

Jeg har tre kabinettvifter, to bak og en i døra.

Den øverste vifta som er bak blåser ut luft, den nederste og den i kabinettdøra blåser inn luft.

Her er en link til kabinettet viss det har noen betydning: Kabinett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 Er temperaturen den samme med åpent kabinett?

2 Sjekk om kjøleribba blir så varm at det er lettere ubehagelig å ta på den!

3 Slik jeg skjønner det; har du 2 vifter bak i kabinettet hvor ene blåser luft inn og en blåser luft ut. Dette slår meg som meget lite hensiktsmessig. Bruk begge til å blåse luft UT av kabinettet bak evt en til å blåse inn luft i front.

Lenke til kommentar

1. Temperaturene er nesten de samme. Skjermkortet bli ca 3 grader Kjørligere.

2.Kjøleribben er veldig varm. Jeg klarer å holde handen på den, men det er lettere ubehagelig ja.

3.Nå skal jeg snu viftene. De to bak skal blåse ut, men den i kabinettdøra skal blåse inn.

Endret av Flax
Lenke til kommentar

Om det er ca samme temp med åpent kabinett, vil jeg ikke tro det er mye hensikt i å snu viften. AC5 bruker noen timer på å oppnå maksimal kjøling, men det er bare snakk om noen grader.

Du får selv vurdere om du ønsker å bytte kjøler på CPU, men om du ikke har noen stabilitets problemer så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så mye!

Lenke til kommentar
Om det er ca samme temp med åpent kabinett, vil jeg ikke tro det er mye hensikt i å snu viften. AC5 bruker noen timer på å oppnå maksimal kjøling, men det er bare snakk om noen grader.

Du får selv vurdere om du ønsker å bytte kjøler på CPU, men om du ikke har noen stabilitets problemer så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så mye!

6017639[/snapback]

Okei =)

Takk For hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...