EspenFe Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Jeg strever med høye temperaturer. Både skjermkort og Cpu er 50 grader i idle. Min maskinvare er: AMD 3000+ 2.0GHz Sapphire x800 128 MB Trenger dere å vite mer? Jeg har tre kabinettvifter, to bak og en i døra. Den øverste vifta som er bak blåser ut luft, den nederste og den i kabinettdøra blåser inn luft. Her er en link til kabinettet viss det har noen betydning: Kabinett Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Sjekk om det ligger støv på kjøleribba til CPU og skjermkort. 50 grader idle uten OC er litt mye på CPU, men ikke dramatisk. På grafikkortet tror jeg ikke det er noe unormalt. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Nei der ikke mye støv på ribba. Har netopp tatt på ny kjølepasta også. Den hadde 50 grader før jeg tok på pasta, så det ble ingen forbedring. Jeg brukte Artic cooling 5 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 1 Er temperaturen den samme med åpent kabinett? 2 Sjekk om kjøleribba blir så varm at det er lettere ubehagelig å ta på den! 3 Slik jeg skjønner det; har du 2 vifter bak i kabinettet hvor ene blåser luft inn og en blåser luft ut. Dette slår meg som meget lite hensiktsmessig. Bruk begge til å blåse luft UT av kabinettet bak evt en til å blåse inn luft i front. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) 1. Temperaturene er nesten de samme. Skjermkortet bli ca 3 grader Kjørligere. 2.Kjøleribben er veldig varm. Jeg klarer å holde handen på den, men det er lettere ubehagelig ja. 3.Nå skal jeg snu viftene. De to bak skal blåse ut, men den i kabinettdøra skal blåse inn. Endret 30. april 2006 av Flax Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Om det er ca samme temp med åpent kabinett, vil jeg ikke tro det er mye hensikt i å snu viften. AC5 bruker noen timer på å oppnå maksimal kjøling, men det er bare snakk om noen grader. Du får selv vurdere om du ønsker å bytte kjøler på CPU, men om du ikke har noen stabilitets problemer så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så mye! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Om det er ca samme temp med åpent kabinett, vil jeg ikke tro det er mye hensikt i å snu viften. AC5 bruker noen timer på å oppnå maksimal kjøling, men det er bare snakk om noen grader. Du får selv vurdere om du ønsker å bytte kjøler på CPU, men om du ikke har noen stabilitets problemer så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så mye! 6017639[/snapback] Okei =) Takk For hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå