janken Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei! Jeg har bygd om litt på kabinettet mitt, tettet med forskjellige støydempingsmidler og skiftet ut litt vifter. Flyttet om litt på cd og dvd spilleren. Jeg har også forsiktig brettet de flate ledningene til runde. Jeg har fjernet viften på (Nortbridge)? på hovedkortet og på skjermkortet. Her har jeg gode kjøleribber. Maskinen fungerte helt topp før jeg flyttet på innmaten. Jeg har vært veldig forsiktig, så jeg tror ikke jeg har skadet noe. Når jeg starter opp XP går alt helt fint helt til jeg skal få se desktop`en. I sekundet før jeg ser denne får jeg opp blåskjerm. Jeg har fått opp 2 eller 3 forskjellige meldinger. "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your conputer. +++++ ***STOP: 0*0000007E (0*C000001D, 0*80505ad864, 0*F9E49218, 0* F9E48F18) Og videre står det at om jeg har installert ny hardware eller drivere må jeg fjerne desse. Jeg hadde et nytt firewire kort stående i for første gang. Men selv om jeg nå har tatt ut dette kortet fortsetter meldningene. Den andre meldingen sier " DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" Blir så takknemlig om noen kan hjelpe meg å løse dette problemet som jeg ikke helt forstår. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Den ene meldingen ser ut til at du har det for varmt kanskje på rundt hdd'er eller chipsett! Den andre er en feilmelding som du må laste oppdatering for, vet ikke om du kan gjøre det nå :wink: Lenke til kommentar
tidus Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Enig. Det er sikkert for varmt ett sted. Den andre feilmeldingen fikk jeg da jeg installerte en til HD uten mer kjøling. Satte i en ekstra vifte og nå er den stabil. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Har hatt samme problemet. Fant ikke ut av det, men etter at jeg flytta har det sluttet. Med andre ord kan det kanskje ha noe med strømforsyningen å gjøre!? Lenke til kommentar
janken Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Hmmm.. Jeg har jo polstret godt. Men hardisken skal ikke være i kontakt med støydempingsmattene. Dessuten har jeg en termometsensor som jeg har festet på hardisken. Og den viste bare 23 grader. Men jeg har skiftet viften på cpu en. Til en som går sakte og lager lite lyd. Jeg sjekket i biosen da viste det ca. 47 Grader på cpu en. Uten sidedekselet på kabinettet. Så jeg regner med at denne må utskiftes til den gamle viften. Men er det i det hele mulig at maskinen blir for varm før den er oppstartet windows??? Chipset kjøleribben som jeg har satt på burde holde. Der har jeg brukt goop det var der ikke fra før. Men det der IRQ_LESS_OR..... Er ikke broblemer med oppsettet eller noe sånt? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Men sa du at du hadde fjernet skjermkortviften? Hvaslags skjermkort er dette? De fleste skjermkort etter geforce 256 med unntak av MX kortene og noen til trenger god kjøling! Og for dårlig kjøling fører til ustabilitet... Lenke til kommentar
janken Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Det er et geforce 3 kort. Kjøleribben er en fra zalman som er beregnet opp til geforce 4. Og når jeg kjenner på ribben så kjenner jeg at den fungerer. Her er link til bildet av den. http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm Kan det være software feil? Jeg har backup. Jeg mener jeg forstår litt grunnleggende data men akkurat dette problmet var veldig vanskelig. Jeg er evig takknemlig til den som løser dette. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 hadde et lignende prob en gang innstalerte wind xp på nytt og alt funka Lenke til kommentar
janken Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg kan legge til at til nå så har XP fikset automatisk alle problem som har oppstått med maskinen på en fin måte. Jeg har faktisk vært svært fornøgd med xp helt til nå. Men men finner sikkert en løsning på dette problemet også. Jeg må også legge til at hver gang jeg skrur på maskinen og får blåskjermen så får jeg sånn dumping memory og den teller til 100. I tilfelle dette skal ha noe å si. Lenke til kommentar
janken Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg har søkt litt rundt på nettet etter problemet. Som jeg kan se så er det mange "ting" som kan få frem denne blåskjermen. Jeg fann dette : I've had all the above problems. I flashed and upgraded the bios and seemed to help for a short while, but then it happened again, and much more frequently. I finally broke down and took my PC to my favorite shop for help. The problem was that my HEAT SINK FAN was not doing the job. That was replaced and my PC has been perfect ever since. Heat sink fan? Er den cpu vifta på hovedkortet? Der var orginalt en vifte på skjermkortet mitt, siden jeg bare har koblet den av kan det kanskje være noe her? I morgen skal jeg prøve å koble til viften på skjermkortet. Og kanskje skifte viften på cpu en. For håpe dette hjelper. Om noen har andre ideer så så bare si ifra. Jeg må også legge til at jeg ikke kommer inn i windows selv om jeg velger sikkerhetsmodus eller andre moduser. [ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-10-03 01:58 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 klokk alt ned til deafault og start klokkingen på nytt Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Les det Zamoth sier en gang til du... Du kan ikke bare ta av viften til gf3 kortet ditt uten videre, det holder ikke med nye heatsinks... DU MÅ HA VIFTE PÅ SKJERMKORT Sett på en stillegående vifte på skjermkortet, eller sett orginalvifta på 7v. klokk så alt ned igjen. Hvis ikke det fungerer (det er jeg 99,9% sikker på at løser den ene feilmld), så gjør du alt baklengs (det du har "modda" altså) fjern alt sammen - step by step, og da ser du hva som er galt :smile: Men for guds skyld da mann... ikke fjern vifter uten å vite hva du driver med (hvis dette på noen måte virker som en sur mld er det fordi jeg nettopp tapte 2 runder wc3 pga lagg på rad!) edit: unntaket som zamoht snakker om er radeon 9000, bare for ordens skyld [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-03 03:15 ] Lenke til kommentar
Calm Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Likner på en melding jeg fikk da jeg installerte Windows 2000 på et hovedkort jeg har med on-board lydkrets... Disabla i BIOS og da gikk alt greit.... -->Calm [ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-10-03 03:27 ] Lenke til kommentar
janken Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Tror jeg er godt nær en løsning på problemet. Jeg valge "LOAD FAIL_SAFE DEFAULTS" i biosen. Da jeg restarte maskinen fikk jeg bare et langt piiiip på 3 sekund og maskinen var av. Dette gjentok seg hver gang. Så etter en pause på noen timer skiftet jeg cpu viften, satt i chipsetviften og satt tilbake grafikkort viften. DA... Startet maskinen opp som vanlig. Jeg har funne ut at det må være skjermkort viften som har skylden. Jeg trenger ikke denne viften...Er det en plass jeg kan "disable" valget om vifte på skjermkortet. Eller skru ned tempoet. Ikke har jeg plass til denne viften heller...Den må i tilfelle bare henge å dingle etter kortet. Jeg har kjøleribbe på oversiden og undersiden og trenger ikke denne viften. Kan jeg bare teipe vifte bladene fast så den ikke går rundt? [ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-10-03 19:20 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 har ikke noe med viften i seg selv trenger å være der, men rett og slett at kjølingen trengs Lenke til kommentar
janken Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 20:11, skrev normal:har ikke noe med viften i seg selv trenger å være der, men rett og slett at kjølingen trengs Hei Jeg startet nå maskinen uten viften på skjermkortet og chipset. Bare med den gode gamle cpu viften. Den startet opp helt fint. Så da er den cpu en som har vært for varm. Vil jeg anta. Jeg har jo hatt en cpu temp på 25 C før. Nå hadde jeg 50 minst. Skjermkortet og chipset skal som sagt få nok kjøling fra de STORE kjøleribbene fra zalman. Det står spesielt at dem ikke trenger viftekjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå