nilsah Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg oppdaget i dag at min vanlige måte å merke filer på i utforsker ikke lenger virket. Normalt når jeg merker filer, bruker jeg piltastene og ctrl+space for å merke filer. Når jeg nå prøver meg på dette, kommer det "bare" opp en computergenerert stemme som sier "there is no text" Det kan hende jeg har hatt dette problemet en stund, men neppe mer enn et par uker. Jeg oppdaget det som sagt i dag. Er det noen som kan hjelpe meg? Bruker Eng Win Xp og har ikke installert noen nye program på flere uker... Endret 30. april 2006 av nilsah Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Kan jo være virus? aldri opplevd at windows snarveier blir forandret uten videre Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Tviler på det... Har oppdatert virusbeskytter. Trend internet security 14. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tviler på det... Har oppdatert virusbeskytter. Trend internet security 14. 6016758[/snapback] Det kan meget godt hende du har rett. Men å stole blindt på antivirusen er ingen god regel. Det blir litt som å si, hvis det lukter røyk fra stua, at, "det brenner ikke hos meg, for jeg har røykvarsler, og den piper ikke"... Men ellers - kan det være tastaturet eller musen? Du kan prøve å bytte en eller begge... Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg oppdaget i dag at min vanlige måte å merke filer på i utforsker ikke lenger virket. Normalt når jeg merker filer, bruker jeg piltastene og ctrl+space for å merke filer. Når jeg nå prøver meg på dette, kommer det "bare" opp en computergenerert tekst som sier "there is no text" Det kan hende jeg har hatt dette problemet en stund, men neppe mer enn et par uker. Jeg oppdaget det som sagt i dag. Er det noen som kan hjelpe meg? Bruker Eng Win Xp og har ikke installert noen nye program på flere uker... 6016713[/snapback] Merke filer gjør man vel med Skift+piltastene? Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Om man vil merke områder med filer, bruker man shift. Om man vil merke en og en fil bruker man ctrl. Kan det være noen Windows-oppdateringer som har køddet med noen innstillinger, og har lagt inn en slags tekstopplesing for blinde eller noe slik? Endret 30. april 2006 av nilsah Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Om man vil merke områder med filer, bruker man shift. Om man vil merke en og en fil bruker man ctrl. 6017570[/snapback] Ctrl+Klikk med musen eller hold Ctrl-tasten nede og trykk spacetasten. (Husk og holde Ctrl-tasten nede når du flytter med piltastene) Endret 30. april 2006 av HiSpeed Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Ja, det er det jag har gjort i mange år, og som jeg har prøvd å forklare her at ikke går så lett lenger. Kan fremdeles klikke med musen + CTRL, men det er jo litt av poenget her at jeg kun skal bruke tastaturet... Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ja, det er det jag har gjort i mange år, og som jeg har prøvd å forklare her at ikke går så lett lenger. Kan fremdeles klikke med musen + CTRL, men det er jo litt av poenget her at jeg kun skal bruke tastaturet... 6017620[/snapback] Funker hos meg. Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hmmm. Tabbet meg visst litt i det første innlegget mitt. Det skulle jo selvfølgelig være en computergenerert STEMME, ikke tekst som sier "there is no text". Denne skrivefeilen kan muligens stille hele saken i et nytt lys ... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Start / programs / accessories / accessibilty / narrator - skru jævern av Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Narrator var av, og jeg har testet den nå. Stemmen til narrator er litt mørkere... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Meget mystisk. Post en hijackthis-logg. Du får da ikke en stemme på maskinen uten at et program lager den - så enten er det noe du har lagt inn for lenge siden som nå er korrupt, eller så har du fått styggedom. En systemfilsjekk - legg windows-cdn i, gå til start / run / sfc /scannow -er kanskje litt drastisk, men et alternativ hvis du ikke finner ut av det. Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Problem løst! Det var en Widget! Month Calender hadde visst en Speech Memo Hotkey... Tilfeldigvis var denne stilt på CTRL+space! Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå