shawshank Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 funka før.. var på lan... kom hjem: når jeg skulle koble inn tvkabelen (som allerede er kobla i veggen) inn i tvkortet kom det bare en bitteliten gnist, og alt ble mørkt... pcen kjører ikke-jordet kontakt... tvkortet kortslutter IKKE i en annen pc... -- prøvd en annen pci slot.. rydda i alle kabler.. men ikke prøvd noe feilsøking utover det.. noen som har vært borti noe sånt. hva kan være galt? håper på svar. kos fra anders Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er problemet at TV-kortet ikke funker eller at det er mørkt i huset? Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 ...jeg trur faktisk ingen av delene.. problemet er at jeg får kortslutning når antennekabelen er borti pcen... jeg rekker ikke å "tre antenneledningen på tvkortet" før det "smeller"... det skjer i det ytterste "ting" (coax-type?) på antenneledningen treffer ytterste "ting" på tvkortet (eller antageligvis hvorsomhelst på kabinettet).... håper jeg slipper å illustrere... ikke kom her å gjør narr av meg. tilogme du skjønner hva jeg "mener".... (?) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det er et kjent problem. Det har ingenting med kortslutning å gjøre, men er en potensialforskjell mellom PC og kabelTV. Den gnisten kan i verste fall skade PC'en eller TV, så man bør ta ut strømkabel på PC når det kobles. Problemet kan løses med et galvanisk skille på TV kabelen. Slikt kan kjøpes i en radio-TV butikk. Lenke til kommentar
ErikH Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det vil vel også funke å jorde pcen vil jeg tro, sikkert helst til samme potensial som jord på koakskabelen, selv om dette sikkert årner seg selv på et vis. Det bør uanset være jord i begge ender av en koaksialforbindelse for best mulig skjerming. Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 takker for svar. har kjøpt galvanisk skille på elkjøp 99kr... nå går ikke strømmen lengre . men pussig... det virker rett og slett som om jeg ikke får noe signal ved å sette inn ledningen i veggen. håper ikke tvkortet har tatt kvelden skal finne meg en tv og prøve den. Lenke til kommentar
shawshank Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 hmrf :/ nå har jeg prøvd med en helt vanlig tv.. det funka som bare det. nytt problem: jeg har ikke fått prøvd tv-delen på lik måte da det ikke er noe tv-signaler nedi kjellern her.. men radioen funker... med en gang jeg setter radio-antenneledningen inn i pcen (veggen er ikke kobla i) får jeg inn radiosignaler. men! når jeg setter antenneledningen inn i veggen også.. så skjer det ikke noe nytt... det er ingen forandring på noen frekvenser eller bedre signal. får ikke inn flere kanaler enn de jeg hadde før jeg stappa antenneledningen inn i veggen. når tven jeg prøvde funker på kabelnettet, tv-kortet klarer å vise bilde(veldig skurrete pga dårlige signaler) og spille radio, bare ikke fra kabelnettet. hva kan ha skjedd da? burde jeg kanskje se etter noe på tv-kortet? svidde kretser eller noe sånt? anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå