Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av antenne til D-Link

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et trådløs nettverkskort.

Har sett på dette: Link

Er denne bra?

54 Mbit versjonen koster 295kr. Kanskje like greit å kjøpe denne pga. ruteren er ikke raskere en 54Mbit.

Ruteren står hos naboen der vi skal ha nettverk sammen. Vi prøvde med en USB adapter men fikk bare max 6kbps.

Er det noen som kan anbefale kabel og antenne?

USB adapter kan jeg og ha, men den må ha god rekkevidde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Fins flere direksjonale anteener på 6db til 200 - 300 kr som burde øke signalet betraktelig.

Vet ikke hvilken ruter naboen din har, men en annen god løsning for deg er mulipoint eller bridge som kan settes opp som ethernet client/ ethernet bridge / access point client eller bridge. Da kan du plasserer den i vinduet og dermed få en hel del bedre mottak enn kort på stasjonæren som mest sannsynlig gir en lite gunstig plassering av antenne og er mindre fleksibel.

Vær oppmerksom på at noen trådløse accesspoint produkter kun fungere som ethernet client og bridge med nesten tilsvarende produkt, f.eks. linksys wap54g. Har selv smcwebt-g, og den er grei nok.

Noen av disse har og switch innebygget slik at du kan kople flere pcer, iptelefoni til uten å måtte bruke en ekstra switch.(netgear WGPS606..)

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...