catzy123 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg har en Nikon D70 og 18-70mm objektiv. Trenger flere objektiver, tenkte på en telezoom og en macro, men har ikke råd til å kjøpe begge nå. Hva skal jeg velge først og fremst? Jeg er en hobbyfotograf og amatør, tar mest bilder av kattene og til feriebruk. Liker å ta bilder av kattene i action og gjerne portrett. Hva anbefaler dere erfarne? Og kom gjerne med tips om rimelige objektiv, har kikket litt på Sigma og Tamron framfor Nikon... På forhånd takk! Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er ikke så veldig erfaren, men hvis du sier du tar bilder av katten å på ferie så høres det mer ut som du trenger et zoom objektiv enn et makro.. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Høres ut som om du har mer behov for et zoomobjektiv ja. Men ikke prøv å ta to ting på en gang og kjøp et zoomobjektiv med makrofunksjon. Det er en dårlig løsning for makro ihvertfall. Kjøp et zoomobjektiv med bra lysstyrke. f2,8 er greiest og mest allsidig, men også dyrest og tyngst. Du får som regel det du betaler for. En vis mann sa en gang: Shit in, shit out. Så spar heller til et zoomobjektiv med god lysstyrke fremfor å hastekjøpe et med f4-6. Det ville jeg gjort. Lykke til Lenke til kommentar
catzy123 Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Nå har jeg kjøpt Nikon 50mm f1.4, får det senere denne uken. Valgte denne da den ble solgt rimelig og jeg liker å ta nærbilder av pusene. Gleder meg masse! Og håper det er et bra objektiv! Nå skal jeg begynne å spare til en telezoom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå