konfjuzd Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei Har et merkelig problem pågang her. Helt uten grunn kjøres CPU en opp til 100% usage. men kun process view ser jeg kun at system idle har 99% av det. Bruker jeg programmet ProcessExplorer ser jeg at hardware interrupts tar 99%. får ikke gjort noe annet enn å reeboote for å løse problemet. Maskina kan funke fint i 3-4 timer før det skjer. Andre ganger kommer det etter innlogginga. Noen som har vært borti noe ligende? Har kjørt reformatering pga det her en gang før. funka fint i 1 mnd eller noe før problemet kom tilbake. Tar imot tips med stor takk. Har kjørt ad-aware, search and destroy, antivirus og spyware doctor. så maskina skal være clean for sånt tull.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei Det er mulig at nye drivere til hovedkortet vil hjelpe. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hei Det er mulig at nye drivere til hovedkortet vil hjelpe. Hilsen, efikkan. 6016506[/snapback] Kjører allerede nyeste nvidia nforce 3 forceware 5,11. er et msi k8n neon2 hovedkort. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Var jo merkelig at ikke Ad-aware o.l. fant noe..høres ut som et klassisk eksempel på en prosess/et program som f.eks. blir installert sammen med et eller annet p2p program, for så å laste f.eks. reklame inn på pc'n din. Vær på utkikk etter "Save.exe" og "WhenU.exe" blant andre.. Prøv å kjøre SpyBot også kanskje..? Ellers har jeg ikke mye fornuftig å komme med..må jo eventulet være å formatere og håpe på det beste.. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Var jo merkelig at ikke Ad-aware o.l. fant noe..høres ut som et klassisk eksempel på en prosess/et program som f.eks. blir installert sammen med et eller annet p2p program, for så å laste f.eks. reklame inn på pc'n din. Vær på utkikk etter "Save.exe" og "WhenU.exe" blant andre.. Prøv å kjøre SpyBot også kanskje..? Ellers har jeg ikke mye fornuftig å komme med..må jo eventulet være å formatere og håpe på det beste.. 6017484[/snapback] Spybot er jo search and destroy Er så rart at den fungerer helt fint til tider over lengre tid. så plutselig blir vrang. Virker som det kan være en prosess som starter. Men faktisk så skjer det nesten hver eneste morgen når jeg skrur på pc en. etter 1-2 reboots så er den god i kanskje 5-6 timers tid. andre ganger 30 minutter.. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Fant ut en ny ting idag! Rett før det med at hardware interrupts tar 100% så hører jeg et lite elektronisk tikk i maskina, så spretter cpu usage opp. Vanskelig å beskrive den lyden. kan forveksles litt med "elektrisk versjon" av leserhodet som flytter seg... Hvis noen skjønner den forklaringa. hehe Når jeg reinstallerte maskina sistgang fikk jeg den lyden jevnlig når jeg scrollet i IE, trykket på pluss tegnene forran de forskjellige diskene o.l. med andre ord at skjermen oppdatertes en del. Trenger hjelp her. jeg kommer ikke videre alene.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har sett flere ganger at hardware interrupt har tatt mye CPU. Jeg mistenker USB drivere. En gang var det definitivt IR mottaker for TV kort som gjorde det, da jeg disablet USB i Device Manager forsvant interruptene. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Gå til Start > Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer > System Mulig du kan finne noen hint her om hva som kan være galt. Sjekk også: Control Panel > System > Hardware > Device Manager - hvis det er noe med rødt kryss her kan du prøve å oppdatere driver, avinstallere og reinstallere. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Gå til Start > Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer > System Mulig du kan finne noen hint her om hva som kan være galt. Sjekk også: Control Panel > System > Hardware > Device Manager - hvis det er noe med rødt kryss her kan du prøve å oppdatere driver, avinstallere og reinstallere. 6026093[/snapback] Hvis det er noe med rødt kryss der betyr det jo bare at jeg har disablet det selv. Har ingen utropstegn (som indikerer feil) eller noe, så ifølge windows fungerer hardwaren som den skal. Under system på event viewer har jeg 1 gang fått opp et problem med harddrive2 med kabel problem. men kommer aldri igjen. Kommer heller ikke opp noe der etter at systemet blir mongo igjen. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Har sett flere ganger at hardware interrupt har tatt mye CPU. Jeg mistenker USB drivere. En gang var det definitivt IR mottaker for TV kort som gjorde det, da jeg disablet USB i Device Manager forsvant interruptene. 6026059[/snapback] Prøvde å disable alt i device manager (som er koblet til) Skjedde ingen ting før jeg disablet ene disken min, da plutselig var ting tilbake til normalt igjen. Så er faktisk mulig det er noe surr med en av diskene. Må vente til det skjer igjen, så disable 1 om gangen for å prøve å finne en logisk løsning... Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Har sett flere ganger at hardware interrupt har tatt mye CPU. Jeg mistenker USB drivere. En gang var det definitivt IR mottaker for TV kort som gjorde det, da jeg disablet USB i Device Manager forsvant interruptene. 6026059[/snapback] Prøvde å disable alt i device manager (som er koblet til) Skjedde ingen ting før jeg disablet ene disken min, da plutselig var ting tilbake til normalt igjen. Så er faktisk mulig det er noe surr med en av diskene. Må vente til det skjer igjen, så disable 1 om gangen for å prøve å finne en logisk løsning... 6033851[/snapback] Fant ut at jeg må disable ene disken min, så enable den igjen. da går det fint. Så tror jeg har en disk som er påvei til å dø nå... Skal prøve å bytte kabel og litt styr på den. se om den blir snillere da. Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Okey. Føler at jeg skriver litt til megselv her, men hvis noen føler for å komme med noe imellom er det bare å slå til. Har nå funnet ut at det ikke bare hjelper å disable disken. da "henger" det fortsatt. For at det skal bli ok må den enables tilbake. da synker cpu usage og alt er fint igjen. Kan også bare nappe ut Sata kabelen og sette den i igjen, samme nytten.. Hotswap funksjon på hovedkortet.. Noen som har opplevd noe sånt før? Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er galt... Lenke til kommentar
dopus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 hmm har hørt at windows xp default drivere er bedre (i hverfall på nforce4 chipset) enn de som følger med i nvidia driverne. kan være verd et forsøk dersom du bruker de som var i nvidia driverne , å gå over til micrsoft sine. Lenke til kommentar
tyan Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Har hørt om problemer med Nvidia SW IDE driverne og enkelte harddisker som Seagate Barracuda 7200.7. Men jeg har ikke hørt om lignende problemer med Nvidia SATA driverne. Jeg kjører selv en Barracuda i RAID med en annen disk og bruker Nvidias RAID drivere uten problem. Det høres ut for meg som det er noe muffens med harddisken din. Hvis du har en ekstra SATA kontroller på hovedkortet (som Silicon Image) kunne du jo prøvd disken på den. Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Hei ! Hadde samme 100%CPU usage som trådstarter. Fant løsning på mitt problem hær: http://www.geekstogo.com/forum/Need_help_w...age-t18838.html Gå i HENDELSESLISTE / PROGRAM og sjekk feil(røde kryss). Hadde mange feilmeldinger på <nview_info>. Viste seg at man bare trenger å DEAKTIVERE nView Desktop Manager. Er vist noe "bugs" med den eller noe sånt. Google <nview_info> og vips,løsning ! "Google e din venn" Endret 5. mai 2006 av spaltcha Lenke til kommentar
konfjuzd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Har hørt om problemer med Nvidia SW IDE driverne og enkelte harddisker som Seagate Barracuda 7200.7. Men jeg har ikke hørt om lignende problemer med Nvidia SATA driverne. Jeg kjører selv en Barracuda i RAID med en annen disk og bruker Nvidias RAID drivere uten problem. Det høres ut for meg som det er noe muffens med harddisken din. Hvis du har en ekstra SATA kontroller på hovedkortet (som Silicon Image) kunne du jo prøvd disken på den. 6039075[/snapback] Gjett hva.. den disken som plutselig skaper problemer er en aldri så liten Barracuda 7200.7 SATA disk.. Har 4 sata porter på hovedkortet, men alle er ibruk. prøvde å bytte om på problemdisken og en annen, men samme skjedde. Prøvd å kjøre testeprogram av disker ifra seagte men finner ingen feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå