Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nettproblemer, kan pc-en ha innvirkning?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med nettproblemer støtt og stadig nå etter påska (var også før, men ikke så ofte) ...

Jeg skrur på pc-en, sitter på nett o.l, så etter 10-60 min (kan være mer eller mindre) kommer det opp en melding om at lokal netverkstilkobling frakoblet/utilgjengelig... Dette skjer med andre pc'er også, samme om det er trådløst eller ikke( jeg har kabel) så detter nettet ut ..

Noen som vet hva dette kommer av ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, linux live ja...

Nei fra spøk til fakta, prøv å starte maskinen i sikkermodus med nettverk og sitt og surf en time. Det du da vil finne ut er om det kan være et software problem f.eks om du har samme virus program eller brannmur på disse pcene. Prøv å resette modemet/routeren din om ikke dette virker ring din ISP (internett leverandør) og si du har problemer, kanskje de kan ha en forklaring. Det kan være modemet/routeren din det er noe galt med.

Edit: Prøv gjerne med bare en pc koblet mot nettet da det kan være en av de andre som fu*ker opp stemninga.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Hvordan kjører jeg egentlig i sikkerhetsmodus ?

Og du mener at det kanskje kan være et virus på min eller en av de andre sine på hjemmenettverket eller bug med router/modem ? Og ja, det er telenor jeg har btw..

6016742[/snapback]

Sikkermodus starter du ved å velge det i oppstartsmenyen, som du kommer inn på ved å trykke F8 under oppstart (før Windows-logoen)

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Sjekk ruteren din. Hvor lenge er DHCP lease tiden satt til? Hvis denne er på kun en time så ville jeg øket denne betraktelig.

Hvis dere er mange som deler samme ruter og denne er hard belastet så er det ikke sikkert den klarer å svare på DHCP forespørselene fra de lokale Pc'ene om å beholde eksisterende ip adresse før lease tiden er godt ut. Da mister du forbindelsen inntil PC'n din får en ny ip adresse.

Du kan også prøve med en statisk ip adresse på PC'n din og se om dette gir noen endringer. Hvsi du fortsatt detter ut etter en time så er det ikke DHCP som har "skylda".

Sjekk da oppsett av eventuelle softwarefirewaller du måtte ha på PC'n din. Prøv å disable denne (disse) og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...