glx-rider Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg har spilt gitar litt for meg selv og føler nå jeg kan grunna akkordene. Spille lette sanger som idyll og ting av CC- cowboys går egentlig ganske greit. Men når jeg prøver å synge med, så kommer jeg helt ut av det, og høyrehånda lever sitt eget liv,(følger stemmen), Noen som vet om noen øvelser eller ting jeg kan gjøre for å få trent opp dette litt? Hadde vært fint og kunne synge mens man spilte og.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 jeg tror bare att sangene og grepene og rytmen må sitte i hodet fra før... jeg tror det eneste man kan gjøre er å øve og øve... men hva vet jeg? jeg er jo bare en dum liten gutt Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Gratulerer! som blir sagt ofte her, er at du må synes det er gøy å spille gitar, spesiellt i begynnelsen. Ett av de beste tipsene jeg kan gi deg er å lære tabulatur; dette vil du få bruk for (spesiellt hvis du ikke vil lære noter ). Ellers, hvis du er *virkelig* interesert i å begynne å spille, kan jeg STERKT anbefale å begynne å ta faste gitartimer. Selv om dette koster penger, lærer du veldig mye . jeg har gått på gitarskole i ca. 9 år nå, å har ingen planer om å slutte med det samme . Endret 2. mai 2006 av GaboonViper Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Hei, Eirik! Gøy at du har funnet gitaren. Det er kanskje litt vanskelig å fått satt seg inn i systemene og metodene som brukes, men det er absolutt verdt bryet når det kommer til stykket. Det å kunne spille et instrument kan virkelig gi deg noe. Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter med spillingen, men jeg vil virkelig anbefale deg å huke tak i en instrumentlærer så fort som fy. Da får du veiledning, hjelp og oppfølgningen du trenger, samt leksjoner helt og fullt tilpasset ditt erfaringsnivå. Du vil også få verdifulle leksjoner i samspill, dynamikk og rytmikk. Vel, uansett hva du velger å gjøre med gitaren, så vil jeg linke til tre sider jeg anbefaler de fleste gitarister, være seg nybegynnere, middelmådige eller erfarne: Guitar Lesson World - En utrolig grei side som gir deg en god del viktig musikkteori, samt noen øvelser og et lite knippe spilleressurser. My Guitar Solo - En side som først og fremst er dedikert til den tekniske delen av selve gitarspillet. Sjekk ut "Guitar Study - Schedule"-delen. En side som kan gi deg inspirasjon og ferdighet til å ta det vanskelig steget opp fra nybegynner/middelmådig Chordbook.com - En interaktiv akkordside, med en god og stor database i forhold til akkorder. Det er også noen spillerressurser der, i form av jam-øvelser og noen skalaer. Lykke til! Mvh, Rasgar Endret 3. mai 2006 av rasgar Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Kanskje jeg skulle vurdere gitar timer likevell Men det må bli etter at jeg er ferdig med alle eksamene i år. takker for masse gode svar! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Gleder meg veldig til å lære mer nå framover! jeg har allerede lært 70-80% av de nevnte grepa og prøver å spille noen enkle sanger det er veldig gøy! Ser veldig frem til og bli flinkere men det vil nok ta litt tid. 6027491[/snapback] Tro meg, det går raskere enn du aner! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå