Gå til innhold

Lære å spille gitar

Ejrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har spilt gitar litt for meg selv og føler nå jeg kan grunna akkordene. Spille lette sanger som idyll og ting av CC- cowboys går egentlig ganske greit.

Men når jeg prøver å synge med, så kommer jeg helt ut av det, og høyrehånda lever sitt eget liv,(følger stemmen),

Noen som vet om noen øvelser eller ting jeg kan gjøre for å få trent opp dette litt?

Hadde vært fint og kunne synge mens man spilte og.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer! som blir sagt ofte her, er at du må synes det er gøy å spille gitar, spesiellt i begynnelsen. Ett av de beste tipsene jeg kan gi deg er å lære tabulatur; dette vil du få bruk for (spesiellt hvis du ikke vil lære noter :p ).

Ellers, hvis du er *virkelig* interesert i å begynne å spille, kan jeg STERKT anbefale å begynne å ta faste gitartimer. Selv om dette koster penger, lærer du veldig mye :w00t: . jeg har gått på gitarskole i ca. 9 år nå, å har ingen planer om å slutte med det samme :thumbup: .

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar

Hei, Eirik!

Gøy at du har funnet gitaren. Det er kanskje litt vanskelig å fått satt seg inn i systemene og metodene som brukes, men det er absolutt verdt bryet når det kommer til stykket. Det å kunne spille et instrument kan virkelig gi deg noe. :)

Nå vet jeg ikke helt hva du er ute etter med spillingen, men jeg vil virkelig anbefale deg å huke tak i en instrumentlærer så fort som fy. Da får du veiledning, hjelp og oppfølgningen du trenger, samt leksjoner helt og fullt tilpasset ditt erfaringsnivå. Du vil også få verdifulle leksjoner i samspill, dynamikk og rytmikk.

Vel, uansett hva du velger å gjøre med gitaren, så vil jeg linke til tre sider jeg anbefaler de fleste gitarister, være seg nybegynnere, middelmådige eller erfarne:

Guitar Lesson World - En utrolig grei side som gir deg en god del viktig musikkteori, samt noen øvelser og et lite knippe spilleressurser.

My Guitar Solo - En side som først og fremst er dedikert til den tekniske delen av selve gitarspillet. Sjekk ut "Guitar Study - Schedule"-delen. En side som kan gi deg inspirasjon og ferdighet til å ta det vanskelig steget opp fra nybegynner/middelmådig

Chordbook.com - En interaktiv akkordside, med en god og stor database i forhold til akkorder. Det er også noen spillerressurser der, i form av jam-øvelser og noen skalaer.

Lykke til! :)

Mvh,

Rasgar

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Gleder meg veldig til å lære mer nå framover! jeg har allerede lært 70-80% av de nevnte grepa og prøver å spille noen enkle sanger :) det er veldig gøy!

Ser veldig frem til og bli flinkere men det vil nok ta litt tid.

6027491[/snapback]

Tro meg, det går raskere enn du aner! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...