trrunde Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg skal lage ett script som bruker form, og i action skal jeg ha filnavnet på den filen som kjører nå, da tenkte jeg bare å bruke $_SERVER['PHP_SELF'] men hvis dette scriptet ligger i en mappe nå vil det stå mappenavn/script.php, men jeg vil bare ha script.php, hvordan kan dette fikses? Endret 30. april 2006 av trrunde Lenke til kommentar
trondes Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 http://no.php.net/manual/en/function.basename.php Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Så enkelt var det ja, takk for svar Lenke til kommentar
trondes Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) For enkelt ? tja, vi kan gjøre slik også: <?php $filnavn = substr($_SERVER['PHP_SELF'], strrchr($_SERVER['PHP_SELF'], "/")); //eller $filnavn = explode("/",$_SERVER['PHP_SELF']); $filnavn = $filnavn[(count($filnavn)-1)]; ?> btw du kan nå merke tråden som [løst] ( legge til i emne feltet ) Endret 30. april 2006 av trondes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå