Innos Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 I går natt stoppa plutselig pcen HELT. Eneste tegn til liv var bildet som var helt frøset, og viftesus. Det var allerede sent, så jeg tenkte ikke mer over det og gikk til sengs. Når jeg skrudde på pcen i morges så viste det seg at alt ikke var som det skulle, kommer ikke lenger enn det der "dmi pool data" greiene eller hva det er. Men den lister op masse hardware, blant annet nettverkskortet mitt, og mac adressen min, som er fff-ffff-fffff elns. Etter det kommer det en medling om blablalba, sett inn system disk. Når jeg gjør det går alt som vanlig med installering av windows på nytt, men når den skal restarte for å installere windows igjen lzm, når du trykker neste, neste, skriver serial osv. Så kommer jeg ikke lenger enn til meldingene forklart over, og så er det pån igjen. Men nå kom jeg så langt som til der man skriver passord osv, men med en annen hdd på 40gb. Hva er galt? Man kan kanskje si at hdden min er ødelagt, men lt virker jo greit med partisjonering osv. Det jeg vil vite er, hva er galt? Hvordan fikser jeg det? Hva forresaket det? Kan jeg få nytt på garanti? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Det virker som et problem med harddisken. Det kan virke som MBR eller bootsector er skadet. Prøv "fixmbr" og "fixboot c:" fra recovery console fra Windows-cden. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Det funke ikke med en annen harddisk, så tviler det hjelper, har prøvd å formatere og installere windows helt på nytt, flere ganger med 2 forskjellige harddisker, en s-ata, og en ide. Er vel hk da? Hjelper det å flashe bios mon tro? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det funke ikke med en annen harddisk, så tviler det hjelper, har prøvd å formatere og installere windows helt på nytt, flere ganger med 2 forskjellige harddisker, en s-ata, og en ide. Er vel hk da? Hjelper det å flashe bios mon tro? 6016751[/snapback] Ja du kan godt forsøke med en ny BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Tror jeg må låne floppy hvis jeg skal flashe bios. Er det noe annet jeg kan prøve først? Dette må være uhyre avansert eller vanskelig mtp at så få har svart. =( Endret 1. mai 2006 av Innos Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Pc'n min frøs seg etter siste oppdateringene til windows. måtte ta system recovery til en tidligere dato så funker pcn igjen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hadde jeg bare kommet så langt. =( Er nok mest sannsynlig hw eller "sw i hwen" problem. Men takk så mye for alle svar! Gjør ikke noe om det mest sannsynlig ikke er rett, for jeg har ingen anelse i det hele tatt. Kan sikkert fikse det om jeg bare vet hva det er. edit: Maskin specs står i profil btw! Endret 1. mai 2006 av Innos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå