Gå til innhold

Operatør som tilbyr gratis SMS?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært kunde hos Sense i mange år. Via dere kundesider på internet var det mulig å sende 50 gratis SMS per dag (med litt reklame på slutten av meldingen). Dette er en tjeneste jeg har blitt veldig avhengig av.

 

Nå er som kjent Sense kjøpt opp av Chess og jeg tvinges over på et nytt abonnement. Chess tilbyr ikke gratis SMS til sine kunder, så dette er uaktuelt for min del!

 

Derfor lurer jeg på hvilke operatører som tilbyr gratis SMS fra internet? Om meldingen må inneholde reklame er ikke så farlig... Kjenner dere til noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vært kunde hos Sense i mange år. Via dere kundesider på internet var det mulig å sende 50 gratis SMS per dag (med litt reklame på slutten av meldingen). Dette er en tjeneste jeg har blitt veldig avhengig av.

 

Nå er som kjent Sense kjøpt opp av Chess og jeg tvinges over på et nytt abonnement. Chess tilbyr ikke gratis SMS til sine kunder, så dette er uaktuelt for min del!

 

Derfor lurer jeg på hvilke operatører som tilbyr gratis SMS fra internet? Om meldingen må inneholde reklame er ikke så farlig... Kjenner dere til noen?

6015693[/snapback]

 

telenor har 30 gratis meldinger fra internett hver måned..

Lenke til kommentar

Netcom har 25 gratis mld pr. måned fra internettsiden deres..

Telenor har som nevnt ovenfor 30 gratis mld pr. måned fra deres nettside..

 

Hadde Netcom før og gått over til Telenor nå, og det er en vesentlig forskjell i det gratis meldingstilbudet fra de to leverandørene;

 

Hos Telenor kan man f.eks. skrive en mld som innholder 480 tegn gjennom nettsiden deres (tilsvarer 3 sms'er) og likevel bli trekt for å kun ha sendt 1 gratis mld. Fordelen hos Telenor er med andre ord at man faktisk kan skrive flere meldinger i ett (på det meste har jeg skrevet en sms bestående av 960 tegn, dvs 6 mld) og kun bli trukket for å ha sendt en gratis melding..

 

Hos Netcom er praksisen at hvis man sender en melding bestående av 480 tegn, så trekkes det bort tre gratismeldinger i slengen..

 

Med andre ord så er jeg meget fornøyd med Telenor sin løsning, da jeg kan skrive lange "avhandlingsmeldinger" fra nettsiden deres for å utnytte de 30 gratismeldingene maksimalt, og heller betale for de korte beskjedene..

Lenke til kommentar
I danmark fins det et abnoment, der du kan sende så mange sms du vil rett fra mobilen for 69 kroner måneden :dribble: ...vet noen om det finnes noe lignende i NOrge?

6016022[/snapback]

Djuice Nonstop - 299 kr. pr. mnd.

 

Gratis SMS og MMS

6016040[/snapback]

 

 

ble litt dyrt i forhold til det i Danmark

Lenke til kommentar
I danmark fins det et abnoment, der du kan sende så mange sms du vil rett fra mobilen for 69 kroner måneden :dribble: ...vet noen om det finnes noe lignende i NOrge?

6016022[/snapback]

Djuice Nonstop - 299 kr. pr. mnd.

 

Gratis SMS og MMS

6016040[/snapback]

 

 

ble litt dyrt i forhold til det i Danmark

6016048[/snapback]

Ja, det gjør det...

Men gjennomsnittsbrukeren som har det abo. sender mellom 50 og 60 meldinger hver dag. ;)

Lenke til kommentar
I danmark fins det et abnoment, der du kan sende så mange sms du vil rett fra mobilen for 69 kroner måneden :dribble: ...vet noen om det finnes noe lignende i NOrge?

6016022[/snapback]

Djuice Nonstop - 299 kr. pr. mnd.

 

Gratis SMS og MMS

6016040[/snapback]

Det er snakk om norge, kan fortelle deg at en sms koster 1 øre i pak å sende.

Lenke til kommentar

Jeg har SMSMaini fra Netcom, 200 kr for 2000 sms, så bruker jeg Netcom pcSMS for MS outlook, slik bruker jeg pcen til å sende sms når jeg sitter forann den og telefonen når jeg ikke har pc, kjapt og effektivt og du slepper å logge deg inn på en webside. pcSMS finnes også i en versjon som funker uten MS outlook. Genialt program der du kan få svar på smsen din rett til maskinen om du ønsker d.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Takker for tipsene. Det virker ikke som om det er noen som tilbyr det samme som Sense gjorde. 50 gratis sms på en dag er ganske pent. Sammenlignet med det Netcom og Telenor tilbyr, virker deres tilbud ganske usselt...

 

Setter selvfølgelig pris på flere tips...

Lenke til kommentar

Hva med å bruke http://www.vyke.no et Java program som gjør at du sender alle sms for 20 øre til norske mobiler. Har brukt det et år, like raskt som å skrive vanlig sms og med flere andre alternativer angående billig ringing fra utlandet. Har vært gratis å sende sms i flere mnd. nå, er det forsatt. :D:thumbup:

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Takker for tipsene. Det virker ikke som om det er noen som tilbyr det samme som Sense gjorde. 50  gratis sms på en dag er ganske pent. Sammenlignet med det Netcom og Telenor tilbyr, virker deres tilbud ganske usselt...

 

Setter selvfølgelig pris på flere tips...

6064506[/snapback]

 

Forskjellen er jo at vi kan sende både fra Pc og mobilen, de 2000 smsene. Så har jeg 25 sms gratis fra web men d bruker jeg aldri da dette krever at man logger seg inn på en nettisde og jeg syns det er mye enklere å bruke et eget program for formålet

Lenke til kommentar

nå er dette kanskje delvis OT, men netcom har også en tjeneste kalt GSM post. Denne funger altså omvendt, du betaler 10kr i måneden og alle kan sende gratis sms til deg via epost.

NetCom GSMpost er en tjeneste hvor du kan motta e-post som tekstmelding på mobiltelefonen. Du får en unik e-postadresse som er ditt [email protected]. Det er dermed enkelt å sende deg tekstmelding fra et hvilket som helst e-postprogram. E-posten gjøres om til inntil 4 tekstmeldinger som du kan lese på vanlig måte. Tekstmeldingene inneholder avsenderadresse og innholdet i e-posten. En tekstmelding kan inneholde inntil 160 tegn, er e-posten lengre enn 4x160 tegn blir det overskytende ikke tatt med GSMpost er basert på SMS og krever kun at mobiltelefonen din kan motta tekstmeldinger.

Månedsavgift kr 10,-.

Lenke til kommentar

Etter å ha gått fra Netcom til Telenor så har jeg for å holde kostnadene nede på sms, da Telenor ikke har noe tjeneste alá smsMania, begynt å se etter alternativer.

 

Jeg bruker Telenor sin tjeneste "Fri Internett", så en tjeneste basert på sending av mld gjennom gprs ville ikke være noe problem. Foreløpig bruker jeg Vyke sin javaklient da de har gratis sms (enn så lenge) hvor du kun betaler gprs-kostnaden, og jeg har også testet ut MobiSMS som har en teknisk sett bedre løsning enn Vyke. Du kan nemlig hos MobiSMS få leveringsrapport direkte i javaprogramvaren, den har innebygd telefonliste og en oversikt over sendte sms på MobiSMS sin hjemmeside. Hos Mobisms betaler man ca 0,24 pr.sms, men må leve med <mobisms.com> som signatur på slutten av mld man sender..

 

For 20 kr. mnd er som tidligere nevnt Biip et veldig bra alternativ for "gratis" sms fra nettet, og de har etter mitt skjønn den beste løsningen hvis du vil sende mld enkelt, billig og raskt gjennom internettet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...