Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamensoppgaver m/fasit i brukersystemer


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta privatisteksamen i AA6111 Brukersystemer (1A) neste mandag. Begynte å tukle med access for første gang for to dager siden, men det virker ikke så vanskelig.

 

Jeg har funnet flere tidligere eksamensoppgaver, men ingen med fasit. Noen som har noen eksamensoppgaver m/fasit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du ikke med, eller fikk tilbud om å kjøpe "Access håndbok" Der er det flere eksamens oppgaver med fasit og detaljert forklaring om hvordan du løser de. Jeg fikk tilbud om å kjøpe en slik, 120 var verdt det.. ++ du får ta den med på eksamen!

 

(...)

Endret av nAD
Lenke til kommentar

Har ikke fått tilbud om noe som helst av noen som helst. Er det mulig å få kjøpt den håndboka hos vanlige bokhandlere?

 

I brevet jeg har fått står det at jeg kan bruke

Alle typer ordbøker, læreplan og vurderingsveiledninger

Verktøybøker

Manualer

Lommeregner

Tolker det som om jeg kan ta med hva som helst av access relaterte bøker/hefter/manualer.

 

Forresten, skal jeg få noen forbredelsesting før eksamen?

Lenke til kommentar

Jepp, du skal få en slik forberedelsesting før eksamen. Tror du kan få kjøpt den via vanlig bokhandel(tviler de har slikt på lager). Men du kan ikke ta med access relaterte bøker og slikt. Det må vær en access verktøyhåndbok.

 

http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...ype.aspx?id=205

Så går du ned til IKT, der har du gamle eksamensoppgaver. Det følger ikke med fasit.

 

Men når du får en oppgave er det viktig og tenke enkelt, og ikke for vanskelig. Jeg ender ofte opp med 14 entiteter enn de 7 du egentlig bare trenger for å få svart på oppgaven. Og en velfungerende meny/rapporter er viktig for å få full pott!

Lenke til kommentar

Jeg fikk forbredelsesdel i dag, skal ha tentamen på mandag. Oppgaven gikk ut på å lage et registeringssytem for TV-aksjonen for en kommune, og en webside. Forbredelsesdelen beskriver oppgaven, og gir en pekepinn på hva som kommer på eksamen/tentamen.

 

Husk at under 1A hører det til litt webdesign, litt fotoredigering og litt marskinvareforsåelse. En vanlig oppgave er lag en database og webside, eller database og reklameplakat.

Kanskje du får samme oppgave som meg, så slenger ved datamodellen min.

 

Vår lærer er veldig glad i fine menyer, skjemaer, beregnende kontroller, delskjemaer, fine rapporter, parameter spørringer, avsluttknapper i skjema(!!) osv. Bryr seg mindre om bra datamodell og gode spørringer. Hun er veldig glad i macroen "autoexec" som gjør at et skjema/meny popper opp automatisk når du starter databasen.

post-29267-1146769575_thumb.jpg

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...