Gå til innhold

Nettmøte med Elkjøp !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg er selv en Elkjøp ansatt, og jeg vet åssen det fungerer her. Nesten alt det Scott sier i det intervjuet med Dagbladet, stemmer. Jeg har ikke jobber her lenge, men jeg vet nok at Elkjøp lurer ikke kundene. De prøver bare å selge kundene bedre produkter. Det er det eneste. Det at Elkjøp lurer kundene, er pisspreik.

Lenke til kommentar

hei folkens.

ene søskenbarnet mitt jobba for økkjøp i gamle dager

å æ må si at elkjøp ikke driver å svindler folk,

godt mulig at det er et par selgere som vell er i feil yrke for å si det på en høflig måte, men selve elkjøp som et firma er seriøst å dem slår ned på dem som jobber i elkjøp som ikke gjør jobben sin

mr_T

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med Elkjøp. Har ikke kjøpt datautstyr der, men kjøpte en CD-spiller som lagde dårlig lyd når jeg testet den hjemme og da fikk jeg ny uten problemer. Ellers har alt, både vaskemaskin, komfyr, videospiller og andre ting jeg har kjøpt der fungert bra, og har fått god service når jeg har kjøpt ting der.

Kun ett sted fikk jeg dårlig service, men da dro jeg til en annen El-kjøp butikk og fikk god service der. Så da bruker jeg bare ikke den butikken med dårlig service heretter.

Lenke til kommentar

Jeg har også bare godt å si om Elfag.

Jeg fikk faktisk byttet hele innmaten på min minidisk spiller gratis, 3 mnd etter at garantien var gått ut :smile:

Og når jeg nevnte til hvilken pris jeg hadde fått tilbud om på Oppvaskmaskinen hos konkurenten sa de bare:

"Kjøp den med en gang, for du kommer ikke til å finne den noe billigere noe annet sted. Selv ikke hos oss"

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne maskiner fra Elkjøp med de som selges på webshopper. Elkjøp satser på merkevarer, som legger mere vekt på programvare, design, osv. Webshopper legger kun vekt på at du skal få mest maskinvare for pengene.

Noen liker det ene, og noen det andre. Dessuten så synes jeg ikke ferdig pc'ene på elkjøp er så dyre som de engang var, men at du får mindre maskinvare for pengene er det ingen tvil om. Men så koster det en del å holde butikken i gang da.

Lenke til kommentar

En nevø av meg kjøpte en "billig" pc på Elkjøp for 4-5 mnd siden. Pris 7990,-.

Intel Celeron 1,2ghz, 128mbram 17" skjerm osv. Komplett pakke fra Compac.

Da de kjøpte maskine regnet de jo med at pc-en i og med at den var ganske ny skulle klare å kjørede fleste spill. Noe den ikke gjorde. Det viste seg faktisk at maskinen inneholdt et 4MB !!!!!!!!! skjermkort uten støtte for 3d. Er dette mulig??? .

Mener til de grader at dette er svindel da de overhode ikke nevner noe om skjermkort i sine annonser, veldig villedende når folk som ikke har så mye greie på data skal ut og handle pc.

Pc-en har jo ellers ganske nye komponeter, hvorfor da dette skjermkortet fra oldtiden.?

Lenke til kommentar

det er en SKAM!!

så her om dagen et pc tilbud onkelen min hadde fått fra jobben, han lurte på om dette var noe han burde kjøpe og som sønnen kunne spille nye spill på, den kosta 22000 med bruttotrekk så det ble omtrent 12000, men allikevel "spill pc'en" de annonserte hadde et TNT2 KORT!!!!??? wtf

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 12:23, skrev asolesv:

En nevø av meg kjøpte en "billig" pc på Elkjøp for 4-5 mnd siden. Pris 7990,-.

Intel Celeron 1,2ghz, 128mbram 17" skjerm osv. Komplett pakke fra Compac.

Da de kjøpte maskine regnet de jo med at pc-en i og med at den var ganske ny skulle klare å kjørede fleste spill. Noe den ikke gjorde. Det viste seg faktisk at maskinen inneholdt et 4MB !!!!!!!!! skjermkort uten støtte for 3d. Er dette mulig??? .

Mener til de grader at dette er svindel da de overhode ikke nevner noe om skjermkort i sine annonser, veldig villedende når folk som ikke har så mye greie på data skal ut og handle pc.

Pc-en har jo ellers ganske nye komponeter, hvorfor da dette skjermkortet fra oldtiden.?

Du har selv svart på posten din. "Compaq".

Det sier alt. Compaq leverer som regel ikke 3d kort til maskinene sine. Skal du ha spill maskin til 8000,- må du handle på nett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 12:23, skrev asolesv:

Markedsføring... Og en slags luring av uinformerte, altså folk som ikke har den kunnskapen som trengs for å avsløre dette (hmmm, tror Toms Hardware hadde en fin-fin artikkel om dette en gang). Ganske enkelt triks; blås opp det som er bra(!), mens delene eller er flaskehalser deluxe som senker den totale ytelsen. Husker jeg hadde en diskusjon med en kamerat en gang fordi han hadde 50MHz mer enn meg på cpu'en (dette var i k6-2'ene sin tid)... Synd at resten av PC'n ikke holdt mål mot min selvbygde...

En del av disse maskinene kan det også være klin umulig å finne drivere til. Kun den såkalte "restore-CD'en" virker ved en reinstallering...

Dette er ikke bare elkjøps feil; men det er de som videreselger produktene (som alle andre store kjeder med mishandla PC'er...)

Lenke til kommentar

før du kjøper pc på elkjøp så spør alltid om pc'en er i stand til å kjøyre doom3 med alt på det beste i 640x480 oppløsninga og med minst 30 frames per seconds

lover personen bak disken deg det så kan du koma tilbake igjen til sommeren og fortelje at spelet knapt virker

du kan og spør det samma om ut2003

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...