Gå til innhold

Erfaring med "Ownersbuy"?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har erfaringer med å være kunde hos Ownersbuy?

Hvordan er det å være kunde i forhold til betaling, dekning, service i tilfelle problemer ol?

Hvordan er det med servicen ved bytte/rekl. av mobiler som evnt. er kjøpt via dem (i forbindelse med abb) og ellers?

Info. mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo evt kjøpe telefon i en butikk med bedriftsabonnement.

Prisene deres på nettbutikken varierer jo veldig!

6030051[/snapback]

OK, hørtes bra ut, men hvilke butikker kan jeg gjøre det i? Ser at selv netcom.no ikke har lagt ut mobiler med mulighet til binding/videreføring av businesstalk... Og hva tilsvarer subsidieringen? Activetalk eller?

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Subsideringen er normalt den samme som active talk, bortsett fra at bindingen er på 24 måneder mot 12 måneder med Active Talk. Du får i alle fall kjøpt med bedriftsabonnement hos Expert, sikkert hos Telebutikken og Klart Svar også.

Lenke til kommentar
Du bare bestiller abonnemang med 1200 i ringetid. Ringetiden kan du bytte inn i subsidiert telefon hos alle Netcomforhandlere, dvs. Lefdal, Elkjøp, Expert, Klartsvar osv.

6031323[/snapback]

Og da unngår jeg 24 mnd-bindingstid? :) Må jeg gjøre det slik om jeg vil ha subsidiert tlf fra andre butikker? Eller kan jeg som pologutt sier bare kjøpe med bedriftabonnement fra "vanlig" butikk? Hørte om noen fra OB som hadde gjort et og ble lovt at det gikk i orden i butikken, men at de så vart blitt overført til vanlig activetalk....

Lenke til kommentar

Skal man kjøpe mobil med OwnersBuy så gjør man det hos Ownersbuy, ikke noe annet sted. www.ownersbuy.no (Ingen bombe det der akkurat)

Går man til hvilken som helst annen forhandler så vil det vel bli oppgradert med ActiveTalk, eller helt vanlig BusinessTalk. <-- og helt vanlig BusinessTalk medfører at man kan miste Ownersbuyrabatten.

Lenke til kommentar
Skal man kjøpe mobil med OwnersBuy så gjør man det hos Ownersbuy, ikke noe annet sted.  www.ownersbuy.no  (Ingen bombe det der akkurat)

Går man til hvilken som helst annen forhandler så vil det vel bli oppgradert med ActiveTalk, eller helt vanlig BusinessTalk.  <-- og helt vanlig BusinessTalk medfører at man kan miste Ownersbuyrabatten.

6032088[/snapback]

Du kan faktisk gå til vilken som helst Netcomforhandler. Du sier bare i butikken at du har BusinessTalk og har fått gratis ringetid som du vil ha byttet inn i en telefon. Når bytte blir gjort og du får telefon, fornyer du avtalen med 24 måneder fra den dagen du får telefon i en butikk.

Har du OwnersBuy, og forhandleren sjekker nummeret ditt, vil han bare se at du har BusinessTalk med gratis ringetid. Det kommer ikke opp noe på skjermen hans om Ownersby.

Du viderefører den avtalen du har fra før du går inn i butikken, slik at du ikke mister rabatten en får gjennom Ownersbuy, eller hvilken som helst annen bedrift en skulle ha BusinessTalk gjennom.

Lenke til kommentar
Skal man kjøpe mobil med OwnersBuy så gjør man det hos Ownersbuy, ikke noe annet sted.  www.ownersbuy.no   (Ingen bombe det der akkurat)

Går man til hvilken som helst annen forhandler så vil det vel bli oppgradert med ActiveTalk, eller helt vanlig BusinessTalk.  <-- og helt vanlig BusinessTalk medfører at man kan miste Ownersbuyrabatten.

6032088[/snapback]

Du kan faktisk gå til vilken som helst Netcomforhandler. Du sier bare i butikken at du har BusinessTalk og har fått gratis ringetid som du vil ha byttet inn i en telefon. Når bytte blir gjort og du får telefon, fornyer du avtalen med 24 måneder fra den dagen du får telefon i en butikk.

Har du OwnersBuy, og forhandleren sjekker nummeret ditt, vil han bare se at du har BusinessTalk med gratis ringetid. Det kommer ikke opp noe på skjermen hans om Ownersby.

Du viderefører den avtalen du har fra før du går inn i butikken, slik at du ikke mister rabatten en får gjennom Ownersbuy, eller hvilken som helst annen bedrift en skulle ha BusinessTalk gjennom.

6032278[/snapback]

Dette synes jeg høres litt suspekt ut. Tror du ikke ownersbuy oppdager dette etterhvert og at dette får konsekvenser? Jeg mener har du fått 1200 i gratis ringtid har du jo allerede bundet deg 24 mnd til ownersbuy. Man kan da ikke binde seg to ganger på samme tid?

Lenke til kommentar

Når man bruker onlinesystemet til netcom så er det slik at ved tegning av binding til businnesstalk så får man ikke videreført ownersbuy-rabatten sist jeg sjekket :).

Så det der vil nok ikke funke etter hva jeg husker.

Man får forøvrig 100,- i måneden i gratis ringetid, ikke 1200,- med en gang. Dermed stopper de 100,- pr måned om man kjøper billig telefon istedet.

Lenke til kommentar
CT: Det blir faktisk enda dyrere enn 22% :). Å legge til 22% gir et lavere tall enn det man har før man fjerner 22%.

6032622[/snapback]

:) Stemmer nok det.

Ellers så stemmer det jeg skrev. Får tro på det den som vil :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ADVARSEL!

Vær klar over at medlemsskap i Ownersbuy må sies opp skriftlig - ellers fortsetter abonnementet å løpe. I mitt tilfelle sendte de regningen på abonnementet nesten 11 måneder på etterskudd. Jeg har ikke benyttet meg av noen av Ownersbuy's tilbud på lenge - hadde faktisk glemt at jeg var medlem. Så jeg tenkte at hvis jeg ikke betaler regningen så mister jeg bare medlemsskapet. Dette er vanlig i andre "klubber" jeg er medlem i. MEN IKKE HOS OWNERSBUY. Tre måneder senere, altså godt inn i 2008, fikk jeg første gangs purring fra et inkassoselskap på medlemskontingenten i 2007. De vil også kreve meg for medlemsavgift for 2008 siden jeg ikke skriftlig har sagt opp medlemsskapet før 01.01.2008. Dette blir dyrt, folkens!

Jeg synes generelt at dette er en svært dårlig policy for en medlemsservice som dette skal være. Det er derfor greit å minne om at man kan få vel så gode priser ved å shoppe smart på nettet uten Ownersbuy, også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...