MadRos Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei, har fått meg en bil, på tide med reparesjoner!! Det er rust som er igang under bilen. Og jeg har tenkt å fjerne det, børste vekk, male/spraye med spesielle produkter som er beregnet for bruk på understellet. kan dere anbefale noen? Og ikke glem å si hvor de kan kjøpes, bor i hønefoss, har mekanomen, Og VIL IKKE ha noe fra biltema! Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Har hørt snak om ZinkSpray, hammerite, hvilken av disse er gode? Fins det Bedre alternativer? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvorfor ikke Biltema? Mekonomen og førstnevnte er jo så og si like. Har gode erfaringer med Hammerite forresten. Hadde jeg vært deg hadde jeg latt et verksted tatt jobben med å tektylere alle kriker og kroker, sånn at du hindrer rusta under bla.a å vokse. Koster vel vanligvis 2000++ Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) nei, verksted er ikke aktuelt, vil selv gjøre jobben, Vil vite hvilke produkter som kan brukes til denne jobben. Biltema Er det verste butikken som fins, (MIN mening), Har BARE negative erfaringer, som med bremseklosser, skiver, baterilader( Hehe, det var litt morsomt da, batterie EKSLODerte RETT foran fjeset mitt!!)... EDIT. Fins det ike flere produkter der Ute? Endret 30. april 2006 av hproslan Lenke til kommentar
240TIC Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 nei, verksted er ikke aktuelt, vil selv gjøre jobben, Vil vite hvilke produkter som kan brukes til denne jobben. Biltema Er det verste butikken som fins, (MIN mening), Har BARE negative erfaringer, som med bremseklosser, skiver, baterilader( Hehe, det var litt morsomt da, batterie EKSLODerte RETT foran fjeset mitt!!)... 6015678[/snapback] beste som er på blank plåt er først ovatrol, så tar du 10% olje i bengalakk og klædder på orntli. så tar du og tectylerer alt sammen. det lærte jeg av lakkerern borti her.. det han pleide å gjøre i innerskjermer, under biler osv. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Corroless har vel den egenskapen at den omgjør eventuell rust til metall. Det er sånn rød jurpe, enten på boks eller spray. Jeg har brukt det en del og syns det fungerer ganske bra. Litt ordentlig tykk tectyl utenpå det igjen så holder det nok en stund Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Corroless har vel den egenskapen at den omgjør eventuell rust til metall. Det er sånn rød jurpe, enten på boks eller spray. Jeg har brukt det en del og syns det fungerer ganske bra. Litt ordentlig tykk tectyl utenpå det igjen så holder det nok en stund 6015787[/snapback] Hvor får man den kjøpt? og hvilken Tectyl ville du anbefale? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Tectyl Bodysafe, finnes både som spray og på boks, den på boks ser ut som tjære. Corroless kjøpte jeg i en Jernia-butikk husker jeg, men du får sikkert tak i liknende ruststopp på din nærmeste bil-sjappe. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hehe, det var litt morsomt da, batterie EKSLODerte RETT foran fjeset mitt!!)... 6015678[/snapback] Har vel neppe noe med laderen og gjøre, mer at du lagde gnister som antennte gassen batteriet avgir når det lades. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg kjøpte en liten svart flaske med noe hvitt stoff i. Sånn som kjører en kjemisk prosess på rusten når du har på overflaterust. Bare å ta bort løs rust og smøre utover. Når det tørker blir fargen lys lilla av det stoffet. Tektyl er bra å ha på når bilen er helt tørr å fin. Er egne firma som driver kun med rustbeskyttelse så som sagt tidligere i tråden bruker det å koste en 2 -> 3000 for full behandling. Lenke til kommentar
tyroc Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Corroless har vel den egenskapen at den omgjør eventuell rust til metall. Det er sånn rød jurpe, enten på boks eller spray. Jeg har brukt det en del og syns det fungerer ganske bra. Litt ordentlig tykk tectyl utenpå det igjen så holder det nok en stund 6015787[/snapback] Har brukt mye corroless, et meget bra produkt, blir steinhardt og rusten kommer ikke tilbake ( som jeg har sett ) Men det er nå viktig å fjerne så mye som mulig rust før man smører på. Og gjerne gjøre godt rent. NB ikke smør for tykt på...ta heller et par tynne strøk, og la dem tørke\herde skikkelig. Mvh Thomas Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Pleier og bruke stålbørste på rusten her i huset, så ett eller to strøk med Corroless (ja, den burgunderrøde malingen), og så sprøyter eller pensles på med et stoff som heter "Teroson Terotex 3000". Er sånn understellsmasse som er svart og ganske hardt blir det, som en tykk gugge når det er i boksen sin. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Takk for svar alle sammen Endret 3. mai 2006 av hproslan Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Corroless er et gammelt og velprøvd produkt.De gangene jeg har brukt det har rusten ikke kommet gjennom igjen. Dessverre ble jeg på siste prosjekt rådet til å benytte den "fantastiske antirustmelken" i stedet.Og selv om jeg benyttet det foreskrevne framgangsmåten til punkt og prikke,så brøt rustblærer gjennom lakken etter bare ett halvår. Nå må jobben gjøres på nytt,og da blir det corroless som blir benyttet.Rustmelk har hatt sin karriere her i huset,det er i alle fall helt sikkert!! mvh Rune Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det er ingenting, absolutt ingen ting som kan hindre rust for godt. Det er bare å finne det som er best til å holde rusta lengst mulig unna. Og det som er minst like viktig er å følge bruksanvisningen nøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå