Gå til innhold

Lofoten fotoskola, är den bra?

Anbefalte innlegg

Jeg kan trygt anbefale Lofoten Folkehøyskole! Jeg gikk riktignok på linjen Dykk, men inntrykket jeg fikk av fotolinjen var meget bra. Nivået på læringen virket høy og fotografene utviklet seg mye iløpet av året. Også de som gikk på Fagfoto (som nå heter ProFoto). Fredrik Ödeman pleier å være gjestelærer og holder blant annet Photoshop-kurs. Det er forøvrig jeg som er avblildet på hjemmesiden til Lofoten Folkehøyskole på bildet "Dykking". :)

Hvis du vil kan jeg godt sette deg i kontakt med elever som gikk på fotolinjen i fjor, om du ønsker å vite mer om året som fotoelev i Lofoten.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan trygt anbefale Lofoten Folkehøyskole! Jeg gikk riktignok på linjen Dykk, men inntrykket jeg fikk av fotolinjen var meget bra. Nivået på læringen virket høy og fotografene utviklet seg mye iløpet av året. Også de som gikk på Fagfoto (som nå heter ProFoto). Fredrik Ödeman pleier å være gjestelærer og holder blant annet Photoshop-kurs. Det er forøvrig jeg som er avblildet på hjemmesiden til Lofoten Folkehøyskole på bildet "Dykking". :)

Hvis du vil kan jeg godt sette deg i kontakt med elever som gikk på fotolinjen i fjor, om du ønsker å vite mer om året som fotoelev i Lofoten.

6578750[/snapback]

Tack för ditt svar. Vet i fasiken hur jag ska göra. :-) Är så låååångt upp. Flygtiden är 9 timmar. Om man inte ska bli fattig. Bor lååångt ner i sverige.

Har några flera frågor som jag vore tacksam du kunde svara på.

- Ska man ha ta med sig sängkläder, såsom lakan, kudde och så vidare?

- Finns det en matsal med kökspersonal? Antar det inte är torrfisk varje dag! ;-)

Lenke til kommentar

Ja, du må ta med både kude og täcke samt sengeklær.

Det er en stor matsal med eget kjøkkenpersonell hvor de serverer frokost, middag og kveldsmat. Man smører seg luch og kan spise denne i matsalen hvor man kan ta melk, kaffe og te. Det serveres imidlertid varm lunch halve skoleåret, og den er meget god! Maten varierer på kokken. Leif er desidert den beste kokken og lager stort sett alltid god mat, de andre kokkene lager helt ok mat. Heldigvis er det stort sett Leif som står for kokkeleringen. Og det er ikke tørrfisk hver dag nei, jeg tror vi fikk det en gang iløpet av hele skoleåret. :)

Lenke til kommentar
Ja, du må ta med både kude og täcke samt sengeklær.

Det er en stor matsal med eget kjøkkenpersonell hvor de serverer frokost, middag og kveldsmat. Man smører seg luch og kan spise denne i matsalen hvor man kan ta melk, kaffe og te. Det serveres imidlertid varm lunch halve skoleåret, og den er meget god! Maten varierer på kokken. Leif er desidert den beste kokken og lager stort sett alltid god mat, de andre kokkene lager helt ok mat. Heldigvis er det stort sett Leif som står for kokkeleringen. Og det er ikke tørrfisk hver dag nei, jeg tror vi fikk det en gang iløpet av hele skoleåret. :)

6579025[/snapback]

Tack för ditt svar. :-)

Har du någon anaing om vad medel-åldersgruppen är där? Jag fyller 24 i år. Hoppas jag inte är för gammal. :-)

Finns det toalett på rummen?

Har man tillgång till internet till egen bärbar dator? :D

Endret av jlw
Lenke til kommentar

Ifjor var vel gjennomsnittsalderen 22 eller noe i den duren, men det varierer. 24 er iallefall på ingen som helst måte for gammelt! Ifjor var det alt fra folk på 18-19 til over 40. De fleste er nok rundt 19-20 år gamle som kommer fra videregående, men på ProFoto pleier gjennomsnittsalderen å være høyere.

Det er ikke toalett på rommene, men det er felles dusjer og toaletter på internatene. Det pleier ikke å være et problem med kø på do eller dusjer, jeg opplevde knapt å vente en eneste gang. Isåfall er det jo bare å tusle til et av de andre internatene.

Ja, du kan ta med din egen laptop til enten internettkafeen ved matsalen eller den på foto, og koble deg til nettet der. Det er dessverre ikke trådløst internett på skolen.

Kjør på med flere spørsmål om du lurer! Året på Lofoten Folkehøyskole var et av de beste årene jeg har hatt, så jeg svarer gladlig på alle spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Ifjor var vel gjennomsnittsalderen 22 eller noe i den duren, men det varierer. 24 er iallefall på ingen som helst måte for gammelt! Ifjor var det alt fra folk på 18-19 til over 40. De fleste er nok rundt 19-20 år gamle som kommer fra videregående, men på ProFoto pleier gjennomsnittsalderen å være høyere.

Det er ikke toalett på rommene, men det er felles dusjer og toaletter på internatene. Det pleier ikke å være et problem med kø på do eller dusjer, jeg opplevde knapt å vente en eneste gang. Isåfall er det jo bare å tusle til et av de andre internatene.

Ja, du kan ta med din egen laptop til enten internettkafeen ved matsalen eller den på foto, og koble deg til nettet der. Det er dessverre ikke trådløst internett på skolen.

Kjør på med flere spørsmål om du lurer! Året på Lofoten Folkehøyskole var et av de beste årene jeg har hatt, så jeg svarer gladlig på alle spørsmål. :)

6579305[/snapback]

Tack för alla svar. :-)

Antar att det är gratis och surfa på cafét? Annars får jag väl ta med mig min wlan router och koppla in den någonstans där ingen ser den. :tease:

Lenke til kommentar

Hei! :) Har vært mye innom folkehøyskolen i lofoten, da kjæresten min gikk dykkelinja der for 2 år siden.. miljøet på skolen er veldig bra. Som alle andre folkehøyskoler blir det som regel ett veldig godt samhold mellom elevene. Fotolinja har egne lokaler på skolen, og det blir som regel kommentert at de som går foto på denne skolen er bortskjemt, da de får de beste lokalene og de beste maskinene ;)

ellers er det veldig pent rundt skolen og i lofoten ellers, selv om det nok er en veldig annerledes måte å leve på for veldig mange av de som reiser opp dit.. det er mørketid og lite folk, MEN meget koselig og hyggelig om du først blir vant til det.. rett bortenfor skolen ligger ett lite tettsted ved navn Kabelvåg med en butikk, et utested og ett ølutsalg.. mens Svolvær ligger litt lenger borte. (her er det vanlig at man haiker, da det er litt langt å gå) men kulturen der oppe er så enkel som at de som bor der er nysgjerrige på hvem som går på skolen, så orker du å fortelle litt om hva du gjør på skolen vil du garantert ALLTID få haik..

Det mange utrolige landskaps "scenarioer" så å ta bilder av natur går iallefall an! Velger du denne skolen er kjangsen også veldig stor for at du treffer på mennesker som du kanskje ikke ville ha truffet før, mange av de som ikke går foto er utpregede ekstremsportutøvere og er du glad i fjellklatring vil du iallefall treffe mange likesinnede..

Begynner dere der oppe så hils Børge fra meg! :)

Endret av erazar
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...