jlw Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hej, Funderar på och flytta ifrån Sverige ett år och studera foto. Hittat en fin fotoskola i nord norge - Lofoten. En folkhögskola. Vore intressant och höra vad den har för rykte och kanske komma i kontakt med någon som gått där. Hej då, Johan Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 De har jo stilige annonser, blant annet i svenske Foto. Det lover jo godt at de viser litt kreativitet der. Ellers er Lofoten et område med utrolig vakker og storslått natur, så det byr på mange fotomuligheter for en med sans for naturfoto/landskap. Lenke til kommentar
MEI Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei. Har hørt mye godt om skolen, og i følge mange er det hvertfall det beste alternativet (blant folkehøgskoler i Norge) for de som er litt ekstra interessert, og har litt forkunnskaper innen foto. Har selv søkt meg dit, og fått plass på naturfotolinja, nå til høsten. Info om skolen finner du på nettsiden deres. Kanskje sees vi til høsten mvh Mads Lenke til kommentar
jlw Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hej, Jag har sett deras annons i Foto. Verkar vara en mycket vettig utbildning, tycker jag. Får ta en sväng upp och göra ett studiebesök. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hei.Har hørt mye godt om skolen, og i følge mange er det hvertfall det beste alternativet (blant folkehøgskoler i Norge) for de som er litt ekstra interessert, og har litt forkunnskaper innen foto. Har selv søkt meg dit, og fått plass på naturfotolinja, nå til høsten. Info om skolen finner du på nettsiden deres. Kanskje sees vi til høsten mvh Mads 6015482[/snapback] Då är det bäst du håller i ditt 80-200mm objektiv. För ett sånt är jag jäklit sugen på! ;-) Lenke til kommentar
jlw Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 hehe.. skal huske det 6015525[/snapback] När ansökte du, och hur snabbt fick du reda på att du kom in? Skickade in min ansökan i går. Lenke til kommentar
MEI Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei Jeg søkte i slutten av januar, og fikk beskjed om at jeg var kommet inn etter ca. 14 dager. Hvilken linje søkte du? Vi sees til høsten!! Mads Lenke til kommentar
jlw Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 HeiJeg søkte i slutten av januar, og fikk beskjed om at jeg var kommet inn etter ca. 14 dager. Hvilken linje søkte du? Vi sees til høsten!! Mads 6064407[/snapback] Jag sökte profoto. Jag sökte ju efter tidsfristen. Hoppas jag kommer in. För annars måste jag göra något annat, för annars får jag inga pengar. Jäkla Sverige. Lenke til kommentar
MEI Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Å få plass skal vel ikke være noe problem. På den norske samlesiden for alle folkehøgskoler, www.folkehogskole.no, står det: Vi tar inn elever helt fram til skolestart eller til skolen er full. Det står også at det er flere ledige plasser i Lofoten!! Mads Lenke til kommentar
jlw Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Å få plass skal vel ikke være noe problem.På den norske samlesiden for alle folkehøgskoler, www.folkehogskole.no, står det: Vi tar inn elever helt fram til skolestart eller til skolen er full. Det står også at det er flere ledige plasser i Lofoten!! Mads 6069092[/snapback] Hur kontaktade de dej att du kom in, via posten eller telefon? Om jag kommer in blir det och spise o ete torrfisk. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Jag står på venteliste... :-( Köpte mig dock ett 70-200mm VR som tröst Lenke til kommentar
MEI Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg fikk beskjed via epost, og deretter videre informasjon per post. Köpte mig dock ett 70-200mm VR som tröst hmm.... nå er det du som må passe godt på utstyret.. skulle gjerne hatt VR altså Mads Lenke til kommentar
jlw Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Jag vill in!! Jäkla skit. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Jag blir arg. Kommer aldrig in på någon fotoskole! Lenke til kommentar
jlw Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Jag fick ett brev idag ifrån Lofoten. Jag kom in :-) Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Gratulerer Da kommer du til å gå i samme klassen som ei venninne av meg Lenke til kommentar
jlw Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Gratulerer Da kommer du til å gå i samme klassen som ei venninne av meg 6572793[/snapback] Tack. Men jag vet inte om jag ska tacka ja. Än. Kan inte få något grepp om skolan/utbildningen. Kollar man exif datan på bilder ser man att vissa kör Auto! Vad är det för några som kör auto idag om man är fotointresserad. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hvorfor ikke? Hvis man er fornøyd med de innstillingene kamera velger, så er auto greit nok. Du skriver forøvrig kun auto. I gammel forstand betyr auto blendestyrt automatikk, og det er nok den innstillingen de aller fleste bruker. Helprogram er det mindre vanlig å bruke, men det ingen grunn til å avvise en fotograf fordi han/hun har tatt et bilde på fullprogram. Husk at programmene er dynamiske, så du kan likevel velge hvilken av de foreslåtte kombinasjonene man ønsker å bruke. Man kan også bruke eksp.komp. på fullprogram, og jeg bruker også det av og til. De er uansett ingen grunn til å betvile skolens seriøsitet fordi noen av bildene man har funnet på deres hjemmeside er tatt på full auto. Man må likevel tenke. Jeg er i alle fall ikke mindre bevisst når jeg bruker den funksjonen. Hvis det blir avgjørende for din vurdering av skolen, så er du kraftig på feilspor. Å bruke manuelle innstillinger av prinsipp er bare å være trassig. Med erfaring vil du likevel bruke både auto, halvauto og helmanuelle innstillinger. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 Hvorfor ikke? Hvis man er fornøyd med de innstillingene kamera velger, så er auto greit nok. Du skriver forøvrig kun auto. I gammel forstand betyr auto blendestyrt automatikk, og det er nok den innstillingen de aller fleste bruker. Helprogram er det mindre vanlig å bruke, men det ingen grunn til å avvise en fotograf fordi han/hun har tatt et bilde på fullprogram. Husk at programmene er dynamiske, så du kan likevel velge hvilken av de foreslåtte kombinasjonene man ønsker å bruke. Man kan også bruke eksp.komp. på fullprogram, og jeg bruker også det av og til.De er uansett ingen grunn til å betvile skolens seriøsitet fordi noen av bildene man har funnet på deres hjemmeside er tatt på full auto. Man må likevel tenke. Jeg er i alle fall ikke mindre bevisst når jeg bruker den funksjonen. Hvis det blir avgjørende for din vurdering av skolen, så er du kraftig på feilspor. Å bruke manuelle innstillinger av prinsipp er bare å være trassig. Med erfaring vil du likevel bruke både auto, halvauto og helmanuelle innstillinger. 6575230[/snapback] Du har så rätt PM. :-) Jag dissade den inte enbart för de kör auto. Liker bara inte idean och inte ha kontrollen över bländaren eller slutaren. Svårt som tusan detta. Har några dagar på mig och tänka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå