Gå til innhold

Bærbar grafikk-kort spørsmål

Anbefalte innlegg

Alt er relativt og klarer man seg med X1400 så er Dell 6400 et godt kjøp men jeg vil ikke anbefale en som skal ha en maskin å spille med å velge dette skjermkortet...

Skal man invistere i en maskin og liker spill og spiller mye så hadde jeg helt klart kjøpt meg en maskin med X1600 eller bedre.

Hardisken på Asus maskinen er på 4200RPM men det går greit å redigere video men selvsagt litt tregere.

Og om jeg får lov til å legge til: Det er bra mye enklere å skifte ut HD. Et skifte av GPU er i dette tilfellet så godt som umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for alle svar.. Kommer til og skaffe meg en A6ja ja.. ikke noe tvil lenger...

Eneste spm nå er om jeg orker og vente til butikkene får inn den sterkeste av de to, eller om jeg kjøper en vanlig og setter i 1gb ram i tilleg... Vi får se

Lenke til kommentar
Alt er relativt og klarer man seg med X1400 så er Dell 6400 et godt kjøp men jeg vil ikke anbefale en som skal ha en maskin å spille med å velge dette skjermkortet...

Skal man invistere i en maskin og liker spill og spiller mye så hadde jeg helt klart kjøpt meg en maskin med X1600 eller bedre.

Hardisken på Asus maskinen er på 4200RPM men det går greit å redigere video men selvsagt litt tregere.

Og om jeg får lov til å legge til: Det er bra mye enklere å skifte ut HD. Et skifte av GPU er i dette tilfellet så godt som umulig.

6021455[/snapback]

Husk at garantien ryker hvis man bytter HD.

Lenke til kommentar
Du kan jo gå for Dell 6400:

2 Ghz dual core prosessor

2 gigabyte ram

80 gb harddisk

x1400 skjermkort

.........

For rundt 11000,- kr får du disse spesifikasjonene nå.

Hvis du ikke tenker på skjermkortet så er den like bra som Acer 204(?) som koster 21000,- kr. Vannvittig bra pris! Litt pruting så kan du gjerne få bytta printeren mot en større og/eller raskere harddisk.

|mEg|

6019834[/snapback]

Fortell meg hvordan du greier å komme på 11000 med 2GB og T2500 prosessor når Dell tar 4250 for prosessor og 2950 for oppgradering av minnet fra 1GB til 2GB? Dette utgjør jo nesten hele potten din på 11000 kroner. Jeg antar at skjerm og kabinett samt annet koster også? Når jeg forsøkte ble prien mellom 14760-17740. Litt dyrere enn din pris på 11000.

RTP :)

Lenke til kommentar
Du kan jo gå for Dell 6400:

2 Ghz dual core prosessor

2 gigabyte ram

80 gb harddisk

x1400 skjermkort

.........

For rundt 11000,- kr får du disse spesifikasjonene nå.

Hvis du ikke tenker på skjermkortet så er den like bra som Acer 204(?) som koster 21000,- kr. Vannvittig bra pris! Litt pruting så kan du gjerne få bytta printeren mot en større og/eller raskere harddisk.

|mEg|

6019834[/snapback]

Fortell meg hvordan du greier å komme på 11000 med 2GB og T2500 prosessor når Dell tar 4250 for prosessor og 2950 for oppgradering av minnet fra 1GB til 2GB? Dette utgjør jo nesten hele potten din på 11000 kroner. Jeg antar at skjerm og kabinett samt annet koster også? Når jeg forsøkte ble prien mellom 14760-17740. Litt dyrere enn din pris på 11000.

RTP :)

6025556[/snapback]

Jeg gikk inn på den beste modellen, 2Ghz prosessor er allerede valgt! Tilbudet som jeg benyttet meg av som gikk ut i går, ga meg gratis oppgradering av minne til 2048 gigabyte. Det var i tillegg et tilbud som gav meg 1300 kroner i rabatt og jeg fikk med printer! (noe jeg egentlig ikke trenger) Det var stengt hos kundeservice så jeg gadd ikke ringe og da la jeg bare inn bestilling. For rundt 11300,- kr var den min! Pluss frakt som vil få den til å koste i overkant av 12000 lapper.

Da blir det altså rundt 11000,- kr!!

Beklager svært rotete oppsett av tekst... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...