Izzydrum Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hello. Jeg trenger ett nytt headset til musikkproduksjon. Bruker monitorer i studio, men det hender jo at jeg må trykke litt på latopen når jeg er hjemme og trenger derfor ett lukket headset som egner seg til musikkproduksjon. (kort vei til tven som fruen ser på...) Bruker idag Akg k240, fin lyd men de slipper inn altfor mye tvlyd.. Noen gode tips eller erfaringer? Cherioo, Magnus Mua Lenke til kommentar
radiated Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Sony MDR-7506 er et bra, nøytral lyd og lettdrevet. Hvis du trenger ekstrem isolasjon kan du se på Beyerdynamic DT770Pro. Eller hvis du er fornøyd med AKG, er 271 et bra valg. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg er enig med de radiated anbefaler, alle modellene skal være bra til musikkproduksjon. Men hvis du bare skal bruke laptop'en, må du tenke på at disse hodetelefonene er ganske tungdrevne, og da får du ikke utnytte dem så godt uten ekstra forsterkning. Merk at Beyerdynamic faktisk har kommet med en 32 ohms variant av DT770 Pro. Den skal være meget bra uten forsterkning. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Også Sony-headsettet lar seg drive av en gjennomsnittelig laptop eller mp3-spiller uten problemer. AKG 271 derimot trenger litt mer strøm enn line-out leverer for å komme opp på normalt lyttenivå. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Sennheiser HD 250 linear II! Ingen over, ingen ved siden (mener nå jeg). Dette er pottetett, rimelig lineært, men trenger nok sannsynligvis en liten ekstra boost grunnet 250ohm... Endret 2. mai 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
JensL Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Sennheiser HD250 Linear II begynner å bli en relativt gammel konstruksjon nå, ikke at det nødvendigvis betyr at den er dårlig, men den får generelt ikke så veldig god kritikk. Et eksempel: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=177199 Prøv å søk litt på Headfi, så finner du sikker mer info om HD250. Hvis man skal ha Sennheiser i denne kategorien, er HD280 Pro et bedre alternativ. Dempingen er ihvertfall helt rå (opptil 32 dB). Lenke til kommentar
Izzydrum Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Hello. takk for gode tips! Inen problem om de er tungdrevne da de skal brukes via ett tascam us-122 lydkort. -man kan jo ikke bruke onboard lydkort til musikk produksjon noterer anbefalinger å tar en lytterunde i butikker. tanx, mua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå