sigklep Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Prøvde å overklokke PCen. Har satt CPU klokka fra 200 til 250. Det jeg lurer på om jeg kan ha ødelagt noe på PCen. Jeg har prøvd allt av å fjerne batteriet og CLEAR CMOS. Ingen ting hjelper. Kan prosessoren blitt ødelagt også? Trenger veldig hjelp her. Når jeg starter PCen er det kun vifter som starter. Ingen respons på skjermen. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har du tatt ut jumperen på hk som resetter CMOS? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har du tatt ut batteriet og prøvd å starte uten batteri? Om du kun har tatt ut batteriet og satt det inn igjen så kan det ha vært strøm igjen i systemet så det å ta ut batteriet ikke funket. 250Mhz fsb krever et MEGET bra minne. Prøv cpu'en din i en annen maskin.. Ellers må jeg si at om du har LITT peiling på overklokking så går du ikke fra 200 til 250 fsb. Man prøver litt etter litt og sjekker temperaturen inni mellom. Har man ikke peiling på overklokking bør man heller ikke prøve det... I hvertfall les litt om det først. Lenke til kommentar
sigklep Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 clocket du i bios?? 6016833[/snapback] Jepp! Clocket antagelig busshastigheten fra 200 til 250. Det var ikke smart. Har prøvd det meste. Montert av RAM brikker og allt. Ingen ting fungerer. Kun viftene starter når jeg skrur på maskinen. Noen som har noen tips? Må jeg kjøpe nytt hovedkort? Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 du får kanskje ikke flasha bios heller da? Lenke til kommentar
sigklepp Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 du får kanskje ikke flasha bios heller da? 6031235[/snapback] Nei, får ikke opp noe bilde på skjermen, så da får jeg jeg ikke flasha heller. Eller finnes det en mulighet for det? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvilke minnebrikker har du? Kan godt hende at du har svidd de av om du ikke justerte dividern. Har du mulighet for å teste brikkene i en annen maskin? Lenke til kommentar
tyan Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Prøvde å overklokke PCen. Har satt CPU klokka fra 200 til 250. Det jeg lurer på om jeg kan ha ødelagt noe på PCen. Jeg har prøvd allt av å fjerne batteriet og CLEAR CMOS. Ingen ting hjelper. Kan prosessoren blitt ødelagt også? Trenger veldig hjelp her. Når jeg starter PCen er det kun vifter som starter. Ingen respons på skjermen. 6014510[/snapback] Når du lagret CMOS med 250 FSB så er det antagelig RAM timingene som er det største problemet. Jeg tviler på at RAM eller CPU er skadet. Hovedkortet kan fortsatt enten holde på CMOS settingene eller være skadet. Noen hovedkort (spesielt MSI) kan det være vanskelig å få tømt CMOS på. Du kan prøve å slå av hovedbryteren på strømforsyneren eller dra ut ledningen. Så setter du CMOS jumper på clear og tar ut batteriet. Vent et minutt og sett batteriet inn igjen. Så setter du jumperen tilbake og prøver å starte. Hvis dette ikke nytter kan hovedkortet være skadet. Hovedkort skal tåle slikt men jeg har erfart at dette ikke bestandig er tilfelle (MSI). Lenke til kommentar
dopus Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 samme som han over mener...pluss for å være på den sikre siden. koble fra strømmforsyningas 20pins og 4 pins tilkobling på hovedkortet og vent minst et par minutter før du setter inn igjen batteriet ( for å være sikker på at kondensatorene er tømt for strømm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå