Gå til innhold

s478 prescott 3.0ghz og 3.4ghz forskjeller?

zulo

Anbefalte innlegg

Jeg husker da jeg kjøpte min p4 2.4ghz800 at folk sa at det var ingen vits å kjøpe

f.eks 2.8ghz prosessoren fordi alle i denne serien var like bare at noen var kvalifiserte for å kjøre 2.8ghz og noen for 2.4ghz og det kunne ofte tenkes at når du kjøpte en 2.4ghz at den kunne ha vært god nok for å blitt sendt ut fra fabrikken som en 2.8ghz f.eks..dette førte til at 2.4ghz cpuen ble sett på som ekstremt overklokkingsvennlig. Er det slik i dag også med prescott 3.0ghz 3.2ghz og 3.4ghz?

Har planer om en stor-oppgradering innen 0.5-1 år men mens jeg sparer til dette skal jeg utføre en minioppgradering av kun cpuen og kan derfor velge mellom prescott 3.0,3.2,3.4ghz men er det vits å kjøpe en 3.4ghz når 3.0ghz cpuen kan overklokkes? Kan 3.4ghz cpuen overklokkes høyere enn 3.0 ghz cpuen garantert?

Er northwood prosessoren et alternativ til prescott?Er den overklokkingsvennlig?

Er det noen som har s478 p4 3.0ghz prescott og hva kjører dere cpuen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

då betyr det vel at 3,4 har høgare MP, og 3,0 har lavare.

Eg kan godt ta utgangs punktet som min presler.

Min presler sin MP står på 15 og kjører på 200 FSB, som betyr 15x200=3000Ghz.

Dette er standard. Men viss eg økar FSBen til 240 blir det 15x240=3600ghz.

og viss eg hadde D 940, så ville ha MPen vore på 16, og det betyr at 16x240=3840ghz. Uti frå dette åpar eg at du skjønte punktet mitt :) (eg er ikkje flink til å forklare)

Lenke til kommentar

Innen 0,5 år som du skriver, har intel lansert en ny prosessor arkitektur(conroe) og nye prosessorer basert på denne blir lansert iløpet av juli, ny hardware burde du ikke tenke på før da... :thumbup: (tenker du da bytter hele systemet)

Med tanke på evt oppgradering på s478 er 3.0 eller 3.2 Prescott de beste alternativene til overklokking... dissekan klokkes opp mot og karnsje over 4ghz med god kjøling... men det er litt risikabelt, hovedkortene er ikke så godt rustet til å håndtere så mye strøm som s478 krever ved 4ghz eller mer.... mitt tips blir derfor å bytte hele systemet... :)

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...