perpyro Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har børsta støv av C&C Tiberian Sun for å hilse på gamle kjente. Første gangen jeg spilte dette spillet hadde jeg en PII 333Mhz med 64Mb ram og 8Mb ATI skjermkort og spillet begynte å gå sakte når det foregikk mye på skjermen. Regna med at dette skyldtes liten maskin eventuelt puslete grafikkort, men spillet oppfører seg akkurat likt nå med en AMD XP 2500+ på 2,2Ghz, 2Gb ram og 6800 Ultra skjermkort. Regna med at nå skulle spillet gå glatt slik det er med andre gamle spill jeg fyrer opp på denne maskine. F.eks. Quake (1) går knirkfritt og da mener jeg uten loadetid eller venting og lagg av noe slag. Quake2 har noen sekunder loadetid men går også knirkfritt, så hvorfor skal C&C gå sakte når det skjer ting i bildet? Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Kan hende det er programmert på en måte som ikke utnytter kraften i dagens maskiner. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Kan virke sånn ja! Men om det var noen som viste eksakt hva problemet var hadde dte vært gøy. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvis du har Dual-core CPU kan det være lurt å sette spillet til å bare bruke en Core. CTRL+ALT+DEL -> Task manager -> Processes -> finn tiberian sun.exe -> høyreklikk -> set affinity -> og velg en Core. Det kan løse problemet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Desværre men de gamle AMD XP prosessorene har bare en kjæren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 mener å huske at spillet ble programert slik at det begynte å lagge etter et vist antall units. det er akurat det samme på ra2 også. tror dette var for å hjelpe dårligere pc'er i multiplayer. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Er dette riktig så er det jo forståelig at det er gjort i multiplayer, men hvorfor i alle dager i singleplayer? Finnes det noe ini tweak eller lignende for å omgå dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 ikke som jeg vet om Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Spillet lagger ikke på min pc (se spec profil), så det kan jo hende at det skjedde noe feil under instalasjon. Prøvd å reinstalere spillet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Spillet lagger ikke på min pc (se spec profil), så det kan jo hende at det skjedde noe feil under instalasjon.Prøvd å reinstalere spillet? 6021780[/snapback] kjører du first decade eller orginalt westwood? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Spillet lagger ikke på min pc (se spec profil), så det kan jo hende at det skjedde noe feil under instalasjon.Prøvd å reinstalere spillet? 6021780[/snapback] kjører du first decade eller orginalt westwood? 6021807[/snapback] Nå kjører jeg First decade, men kjørte orginale også. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har originalspillet og har opplevde dette de 2 gangene jeg installerte spillet. Var ingen feilmeldinger eller uvanlige hendelse under installasjonen. Skal leite litt og se hva som kan gjøres. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Altså Red Alert og Tiberian Sun lager også på min AMD 3400+ ... Jo mer units desto mer lag... I vanlig single campaign så går an supperkjapt. I skirmish games der jeg lager 100000 units så lager det. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har aldri hatt så utrolig mye units, så det kan jo hende at det som er sagt, om at spillet er laget så det skal lagge, er sant... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er nok motoren i spillet som sliter og ikke pcene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå