Jostop Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Oppgraderte min bærbare maskin med ny harddisk og har brukt den gamle harddsiken (Hitachi Travelstar) i et eMagic harddiskkabinett. Klonet den gamle harddsiken slik at alt kom over på den nye og dette funket utmerket i den bærbare maskinen. Men jeg formaterte ikke den gamle harddisken som jeg brukte som ekstern harddisk slik at hele windows ble liggende på denne. Alt funket bra helt til jeg fikk lite plass på den eksterne harddisken og jeg tenkte at jeg bare kunne slette de gamle windowsfilene som lå på denne. Men under slettingen dumpet plutselig datamaskinen alt minne og restartet. Dette skjer nå hver gang jeg kobler harddsiken til usb porten og maskinen vil ikke starte opp dersom den er koblet til usb porten. Har prøvd på flere datamaskiner og det samme skjer. Har også prøvd å sette harddsiken tilbake i den bærbare for å prøve å formatere den eller legge windows inn på nytt, men ingenting nytter. Har noen vært borti noe lignende eller som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? Har en del filer der jeg helst vil beholde så det er ønskelig å ikke formatere hele harddsiken, men må man så må man Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Du kan jo prøve å koble den til en linux maskin (vet ikke om dette er helt på jordet eller ikke, jeg kan ingenting om linux) Mulig at det også går an å boote fra XP CDen, og gjøre slik at hovedkortet finner den i DOS modus (tviler på at dette går an) Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Har prøvd å boote fra XP cden, men finner ikke disken i DOS Har vært inne på å prøve den på en linux maskin, men jeg kjenner desverre ingen som kjører Linux Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 A) Prøv med et annet eksternt kabinett. B) Prøv uten ekstert kabinett (koble disken rett på et hk som disk 2). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå