boyom Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg snakker Sognemål = Eg snakka Sognamaole Eg e frao Sogndal= Jeg er fra Sogndal xD Lenke til kommentar
johnj Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Dialekten min er nokså ubestemmelig. Jeg kommer opprinnelig fra Lillehammer, men har bodd flere andre steder rundt Mjøsa også. De siste fem årene har blitt påvirket av å ha bodd både i Drammen, på Moi såvidt innenfor Rogalandsgrensa omtrent midt mellom Stavanger og Kristiansand samt på Stranda på indre, gudsforlatte Sunnmøre. Og nå bor jeg i Trondheim. Totalt blir dette seks fylker i løpet av et 22 år langt liv. Konklusjon: Jeg snakker nokså normalt, lettforståelig østlandsk, men ofte med liberal a-ending i bestemt form entall. Boka, ikke boken. Heldigvis kun ørsmå elementer av sunnmørsdialekt, trøndermål og andre dialekter fra helvete. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Je veit nå itte je, men heromkring talar dom skikklig bredt Ikke at jeg gjør det så mye Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Camron, kommer du fra gjøvik/toten/lena rundt der et sted ? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg snakker Sognemål = Eg snakka Sognamaole Eg e frao Sogndal= Jeg er fra Sogndal xD 6048683[/snapback] Boyom = Høyum, eller er jeg helt på villspor? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Se hai'n der jæ'vla hæ'stkuken der... ' der skal det være lang etterslep på bokstavene :!: Nord-Norge Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Camron, kommer du fra gjøvik/toten/lena rundt der et sted ? 6049084[/snapback] Bor rundt der et sted ja :!: Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Høyum hva mener du? 6049506[/snapback] Bare lurte, siden Høyum er et etternavn mye brukt i sogndal. Desuten lignet "Boyum", ganske mye på det Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Oslo dialekt : Oløø, sjekka! Schmøø kæbe Oversettelse: Oii, sjekk a! Deilig dame! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Æ kjæm i fra grong i nord-trøndelag. :!: Nån som veit ka de her betyr?; "Du har itj vørri hoga ått fjelli førri du har lagt grophoinn poinn en boinnt me koinnt!" :!: Premieres! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Dialekt? Neh, snakker nesten bokmål, men med et par hedmarks- og nordlandsuttrykk. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg sier: næreværsjtjaørt jakkesetnpåråda fnisa Altså, Oslo. Endret 6. mai 2006 av Stine Lenke til kommentar
Marius_r Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) typiske utdrag fra hvilkensomhelst situasjon. skrevet som jeg sier det. here goes: "skarru væme på kiwi en tur ell?" "skruru på steikeåmmen for meg?" "haha, for no jævla piss!" "skarru væme og fiske ell?" "skal børne bort til frode og hente no ræl." "ærre bennsin pån a? "slå til kabbinettfaen! "jess! hadea." østlending med en dash av nordnorsk innflytelse mht banning og enkelte ord fra min far som er fra kirkenes. fin blanding:D Endret 6. mai 2006 av Marius_r Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Lillehamring: "De æ itte dæ, ramma!" (Det er ikke det da veit du) Sånn ca. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Min dialekt er tøff!! 6053338[/snapback] Demonstrer plx? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Eg prékar so som detti hèra ti vanleg. Så då kjem'e det an på om di kunne finne ut kòr i landi eg kjem'e ifrå! Men nò lí' 'er så langt at nò ljóte mi nóg finne kvílunn og leggje åkkå. De mòge have ei gó' nótt! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hærregud da, eg bor faktisk meillom foilljt av sånne plassa, kor dæm seij æ, men det gjør faan me itj eg! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Me romsdalinga he dænj argaste dialækta i hæle lande. Barskast å bræiast. Byfolk tæls ikkje so romsdalinga...ma den mannjskiten tå ei idiotdialækt dæ he. I he gjort ka gjærast sku, å sagt sanninga. Endret 6. mai 2006 av Glint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå