wewwen Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Eg e fra Sandnes, men håbe å få den temmelig stygge dialekten min avslebe av bergensk, for eksempel. 6018562[/snapback] men nå e jo Sandnes dialekt mye bedre enn mange andre, ska ikkje langt opp øve før du finne ein *host* spisiell dialket, så ikkje ligne grydo. jonmagne: e frå sokndal, kjenne kanskje te det? Endret 30. april 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
Solid Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Og det var bare priis ikke sant og jeg sa til Preben, hvor faen harru fått tak i den jakka? Jææævlig keeg. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 jeg snakker bærum vest (om det virkelig finnes er en annen sak, men fordommene i kommunen og Oslo især skal ha det til å finnes) Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 [...] jonmagne: e frå sokndal, kjenne kanskje te det? 6019029[/snapback] Hehe, ja... ofte når folk fra Egersund skal være "løgne" (dvs. morsomme) så etterligner de sokndalsdialekt men ikke ta dere nær av det! Sokndalsdialekt er flott den også, når man bare har blitt vant til den. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hordalandsk og rogalandsk er to av de styggeste og ekleste dialektene vi har i landet. Selv snakker jeg ullsokningsdialekt. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hordalandsk og rogalandsk er to av de styggeste og ekleste dialektene vi har i landet. Selv snakker jeg ullsokningsdialekt. 6025757[/snapback] For ikke å glemme østlandsk. Neida, kanskje heller lurt å ta opp stemmene våres? Det er vanskelig å formidle dialakter med tekst, mye på grunn av at det er nyansene som skiller dialektene i språket vårt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Æ kjem fra Kristiansund, å snakke nå som mange tar for å vær Trøndersk.. men æ høre lett forskjell No bor æ i Sandnes (2 år) og har måtta lær mæ å snakk tydelig for at treigskallan her ska forstå mæ :!: Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg snakker bokmål dialekt, eller rettere sagt ingen i det hele tatt. (ikke Oslo dialekt, eller noen andre som jeg vet) Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Æ e litn trønderonge på trættn år. Itj så morsk i dialækta, menn d hær bli væl d nærrmeste! Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Som døm fleste andre fra Fredrikstad så prekær jeg sånn som døm gjør i Lange Flate Ballær og som Vivi Haug gjør i VG reklamene :!: Bor for tiden i Oslo, og trenger knapt å si et par setninger for folk med en gang skjønner hvor jeg er fra Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nei, no går de rett vest.. Ka ej skal me ditta styre der då? Bare et eksempel.. (Sande i M&R) Omtrent 1 t fra Ålesund Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Min: Han(bokmål): Har du en ligther? Hun (sunnørsk): E he ikkje men ho hi ho he... Han: w00t?? Sunnmørsdialekta e egentlig ganske enkel for andre folk å forstå fordi vi he litt blanding av forskjellige ting trur e, men oss he noken sære setninge som vi sei Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Høland`sk.. Her sier vi : "Je, ske, ette, ekønn, mjølk osv" og hater følk som snakker veldig oslo dialekt.. Men er jo forskjell på øst kant oslo og vest kant oslo da.. Men jeg skriver vanelig bokmål.. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 e prate nokko som det hær e da, e ei heilt grei dialækt det Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Militærbarn dialekt er det jeg har men ellersk i kaupanger snakker de "Sogning", som kan være både himmel og helvete å høre på. F.eks: De sier "Dao, sao, pao, ikke, bodl" osv. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hordalandsk og rogalandsk er to av de styggeste og ekleste dialektene vi har i landet. Selv snakker jeg ullsokningsdialekt. 6025757[/snapback] Ka e det du seie? Eg e fra Stavanger å dialektå mi e den finaste i verden, om ikkje den mest sexy i tillegg Lenke til kommentar
tmth Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vestlandsdialekter er jo best! Møre er finest Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Den feteste dialekta må vere i telemarkstraktene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå