Gå til innhold

Hvordan er din dialekt?

Sleep4Life

Anbefalte innlegg

Eg e fra Sandnes, men håbe å få den temmelig stygge dialekten min avslebe av bergensk, for eksempel.

6018562[/snapback]

men nå e jo Sandnes dialekt mye bedre enn mange andre, ska ikkje langt opp øve før du finne ein *host* spisiell dialket, så ikkje ligne grydo.

jonmagne: e frå sokndal, kjenne kanskje te det? ;)

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] jonmagne: e frå sokndal, kjenne kanskje te det?  ;)

6019029[/snapback]

Hehe, ja... ofte når folk fra Egersund skal være "løgne" (dvs. morsomme) så etterligner de sokndalsdialekt ;) men ikke ta dere nær av det! Sokndalsdialekt er flott den også, når man bare har blitt vant til den.

Lenke til kommentar
Hordalandsk og rogalandsk er to av de styggeste og ekleste dialektene vi har i landet. Selv snakker jeg ullsokningsdialekt.

6025757[/snapback]

For ikke å glemme østlandsk. :innocent:

Neida, kanskje heller lurt å ta opp stemmene våres? Det er vanskelig å formidle dialakter med tekst, mye på grunn av at det er nyansene som skiller dialektene i språket vårt.

Lenke til kommentar

Som døm fleste andre fra Fredrikstad så prekær jeg sånn som døm gjør i Lange Flate Ballær og som Vivi Haug gjør i VG reklamene :!:

Bor for tiden i Oslo, og trenger knapt å si et par setninger for folk med en gang skjønner hvor jeg er fra :D

Lenke til kommentar

Min:

Han(bokmål): Har du en ligther?

Hun (sunnørsk): E he ikkje men ho hi ho he...

Han: w00t??

Sunnmørsdialekta e egentlig ganske enkel for andre folk å forstå fordi vi he litt blanding av forskjellige ting trur e, men oss he noken sære setninge som vi sei :)

Lenke til kommentar
Hordalandsk og rogalandsk er to av de styggeste og ekleste dialektene vi har i landet. Selv snakker jeg ullsokningsdialekt.

6025757[/snapback]

Ka e det du seie? Eg e fra Stavanger å dialektå mi e den finaste i verden, om ikkje den mest sexy i tillegg :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...