notalive Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hm, e e frå nornårge å snakka dæffør nornårsk, ganske grei dialækt, egentle. ^^ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Je snakker ikke så jøtt bredt igrunn, sjøl om je kommer fra landet. Dialekter er upraktiske. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 kommer fra bodø, (uttales bode her oppe) *skifte til dialekt* æ e sykt trøtt nu, sto nættopp opp, å så klart kommer ei standar bannesætning fanihællvettesjævlahæstkuk! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Eg komme fra Åkra, så her snakke me enkelt å greit ekta vestlandsk. De 2 dialektene jeg hater mest er når trøndere og oslo folk snakker. Sikkert de 2 mest uforståelige dielektene. Så ja, er vanskelig for meg (oss) å forstå alt som oslo folk sier på TV (og ikke minst, trøndere ). Lenke til kommentar
twicedice Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 e kjæm fra mosjøen, byn mett i Norge. prata som ho Sandra lynghøugen Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 I e fra Romsdal og i si iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg kommer fra Brumunddal, og snakker noe sånt som: Je lik itte at du driv på slekk, skarru ha deg en tæva ell?! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Er fra Gjøvik. Je båe talar og snakker. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Haha, dette må jo bli seenes schikkeli tæit ut ettervært, men viss jæ ska 'skrive' dialekta mi så blir'e åmtrent såm detta. Jæ æ fra Schi, de ær to-tre mil sør får Oslo. Vi skrive bokmål å har vel en dialekt ganske nært åpp til skriftnårmen. Men se, helt likt blir'e ikke. Di såm sier "Oslosk" ikke er en dialekt veit ikke va di snakker åm. Flåne pumparia = Få låne pumpa di, da? Bøkkejirei = Du bør ikke gi deg Snaruatta? = Hvordan har du hatt det da? Skråppiantasje? = Skal du opp i annen etasje? Næreværsjtjaørt = Nei, det er det verste jeg har hørt Dætiarem = Det er ti av dem Møtræpøsban = Møter deg på Østbanen Skrua? =Hvor skal du, da? Frikkerea? = Hvorfor ikke de, da? Filsejemma = Du får hilse hjem, da Jakkesetnpåråda = Jeg har ikke sett ham på år og dag Skruværmut? = Skal du være med ut? Dæveldevel = Det er vel det, vel Manror = Med andre ord Fnisa = Få en is, da Tapræåblima = Ta på deg og bli med, da Mæsjmæsjefæra? = Hvem er det som er sjef her, da? Viss jæ snakker fort nåk, så blir'e faktisk sånn. :!: Puh..kan jeg skrive normalt igjen nå? Det er faktisk slitsomt å skrive på den måten. Føler meg som en Ravi-kloning. Grøsse.. Kan man kalle en som snakker bredt for dialektiker? Endret 30. april 2006 av jlarsen83 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Æ kjæm i fra Øksnes i Væsteråln. Snakka derførr deinna dialækta. Æ bor nu på Hamar, mett ute i gokk aka Østlandet. Så klart e d i Nord-Norge, ja! 6014061[/snapback] Steike! Då e vi fleire her inne! Mn æ prata ikkje Myreværing sånn t vanli, desværre. Sæll om æ bor på sælve Myre. Vanligvis prater jeg utvaska bokmål, da, med et touch av telemarking Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Ej kjøme frå Møre og romsdal ej då Her e de no fint ver kekek ^.- Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Næi det skarru bare drite i Giddærnte høra på det shitet her. ------- Litt sånn all over the place Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Æ e ikke fra Kristiansand. Prater blanding av Kristiansandsk og bokmål. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 e e fra ændal, d e vædens beste by å bo i får en kær som me E har ikkje den typiske breie ændals dialekta da, men litt sitter jo igjen Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jæi snakker dialekten såmm vi snakker i Oslo. Grunnen er at jæi bor hær. Det ær ingen i Oslo såmm snakker bokmål! Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 E snakk ratatatata og sei helikopeter vess nån skjønn k e kjæm fra. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Vel, dialekten min er lekker blanding av: "Stavangersk", "karmøysk", "oslosk", "vestfoldsk", "bergensk" , "bømlosk". Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg er fra ytterste sunnmøre, og jeg snakker sunnmøring. Eksempel: Me veit ikkje kvifor den tvåga ligg der, sidan me har så låkt i haude. Det er ikkje rart sidan ej kjem frå grannebygda hass Ivar. Så får dere se om dere forstår det. Endret 30. april 2006 av efikkan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå