Landeplagen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 æ kjæm fra trondhjæm, å snakke trøndersk 7400724[/snapback] Når va du sist hoga åt fjelli? Det e lælli det, sjø... Det e rætteli gæli det ja! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Me romsdalinga he dænj argaste dialækta i hæle lande. Barskast å bræiast. Byfolk tæls ikkje so romsdalinga...ma den mannjskiten tå ei idiotdialækt dæ he. I he gjort ka gjærast sku, å sagt sanninga. 6053520[/snapback] Du meine vel sånne som me da, Glint! I kjem fra midta av byen. Går i klasse me masse folk fra både vestnes, tomrefjord å isfjordn. Uansett, dem syns i snakke rart å i syns dem snakke rart. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Mine "dialektiske" utrykk: "Ka faen gjorde du der? E du heilt idiot i håve? " "Haha, der dreid du'an skikkelig! Fese i grøden!" "Ka e u?" " Mor di" " Kan eg få ei buga" " Ka du totle me?" " Tog" " Dridla" ..... fra Stavanger Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) double trouble! Endret 1. desember 2006 av Propaganda Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 hardcore Oslo øst dialekt blir det vel. Fikk høre av en på jobben i dag, at jeg høres ut som junker Jarle, bare uten junker tendensene ... men jeg er født og oppvokst der, og da blir det sånn. Jeg er meget stolt over østkanten lingo'n min Forøvrig syns jeg stavanger dialekten er jævla fet... Damer med stavanger dialekt gjør meg våt Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja her i Drammen er det fine fævler og ælver Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 æ kjæm fra trondhjæm, å snakke trøndersk 7400724[/snapback] Du snakker vel trondhjemsk (A) dannet bymål, B) breitrondhjemsk eller C)Perifertrondhjemsk)? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kristiansand (mulig det var Stavnger dialekt) synst jeg er fet. "Tog du han?" Forøvrig prater jeg selv Lofoting (også kjent som Nordlending av de utenomforstående). Den høres ca. slik ut "Æ heite Dj_eLmO å æ kain bak kake". Lenke til kommentar
sfruit Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 gjætt korsn dialækt e snakka, e sei fesjår (jenter), strikæ (gutter), bordjongæ (kniver), vettensjuk (en som er nysjerrig), så gikk ho stavlaust krengom bøgde (Delikat sladderhistorie), vesjin (arbeidskar), osv... Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 hey schof wallah hva er faen vitsen med den bæda her a skal man cæse ut hva man tror eller bror? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Min dialækt e den samme som Dagfinn Lyngø sin. Eg kommar fra Askøy, som liggar rundt fæmtn minuttar fra Bærgen. Dialæktn e vældi lik Bærgensk, men hvis du hørar en ekte bærgensar snakke åg en fra Askøy, så e det muli at du merkar litt forskjell. Hvis du snakkar med eldre folk fra Askøy så vil du nok merke mye strila-dialekt, men denne forskjellen har blitt visket mer og mer ut ettar at broen til Askøy kom for en del år sidn. Eg var på Hawaii for en uke sidn med en haug med utvekslingsstudentar. Vi var 93 studentar og di fleste var fra Norge. Dær synes folk at det var jævli arti at dialekten min var den samme som "Sid" i Istid, så eg fikk konstant spørsmål om å si "Eg kan lage flamme." Eg kan nevne at min favorittdialækt e stavangar-dialækt. Endret 14. april 2012 av Naiits Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Jæ snakke en litt mærkli dialekt, som høres litt stanndar østlænding ut, me innslag av trøndersk hær å dær. Det vart sånn etter en go del flytting i oppveksta. Jæ uttale "en" i "broren" og "faren" og sie "deili", ikke "dæili". Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Eg snakke stavangerst så hamarrrrrrrrrrr med skarre r her Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg snakkær porsgrunn/skien dialekt og hær sier vi bilær å båtær. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Vanskelig å forklare en dialekt med skrift, men kan jo ta noen enkle eksempler. Bruker mye "ar" på slutten av ord, istedenfor "er". Fra Askøy utenfor Bergen, sånn by the way. Dagfinn Lyngbø Eg e me Ka faen e det du snakkar om? Eg stikkar eg Endret 15. april 2012 av G27 Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Vanskelig å forklare en dialekt med skrift, men kan jo ta noen enkle eksempler. Bruker mye "ar" på slutten av ord, istedenfor "er". Fra Askøy utenfor Bergen, sånn by the way. Dagfinn Lyngbø Eg e me Ka faen e det du snakkar om? Eg stikkar eg En aán Askøyværing? Litn værdn. Lenke til kommentar
Dæ æ jabbnå så drægø Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Æg æ fra jæren Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 æ orke ikke å skrive så my Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå