spyro Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Eg kommar fra Bergen og snakkar bergensk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg er fra Bergen, og snakker ikke sånn som Chills skriver. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Du snakker vel slik? håpet på litt finere resultat, men eg ble trøtt og gadd ikke mer nokken som kan forklare BMI? sesje ut som noen greier disse syke forslagene, så kommer med en lett en for å få satt i gang hjulene.. eg vil se en baby som er utkledd som julenissen! Ka syns dere om den? laget igår.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Urettferdig, det er over 2 år siden! Jeg er ikke sånn lenger. edit: Men legg merke til at jeg klarte å skrive ikke framfor "isje". Endret 29. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Halla! Skjer 'a? Harru sett nye BMWn min elleh? Faenmeg råeste kjerra. 6014104[/snapback] OSLO!! 6014152[/snapback] Høres mer ut som Bærum eller kanskje jeg skal si Blærum Er selv fra Lørenskog utenfor Oslo, er vel ikke så mye til dialekt jeg har selv om av og til kommer det ord som folk kanskje ikke helt hadde venta fra meg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Urettferdig, det er over 2 år siden! Jeg er ikke sånn lenger. edit: Men legg merke til at jeg klarte å skrive ikke framfor "isje". 6201247[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 men ka sei folke? skal æ prøve å mekke en liten "ka dwagon høres ut som" snutt? 6200654[/snapback] Folke sei ja! 6200729[/snapback] Og folket vil bli hørt, skal sette meg ned i dag etter jobb å samle sammen litt 6200740[/snapback] Jaja, blei ikkje allverderns kvalitet large-som <- linky 600ish kb Det opptake e fra en dvd ho mamma mekka, fra vi va på "ferie" i tyskland i år 2000 Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 No skal e skrive ting veldig sånn såmm e sir dem, å ikke korsen e villa ført en normal,skriftli samtale på dialekt. E prata sånn såmm ditte her. E vetje korsen dåkke lese ditte, men det e i allefall letteste måten for me å skrive det på. Fårr alt e vet kan det høres totalt feil ut i dåkka hode. Hakke dåkke dokka dåkke dåkke da? Klare dåkke å skjønne kor e kommer fra? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Klare dåkke å skjønne kor e kommer fra? 6206716[/snapback] Dialekten min er nokså ubestemmelig. Jeg kommer opprinnelig fra Lillehammer, men har bodd flere andre steder rundt Mjøsa også. De siste fem årene har blitt påvirket av å ha bodd både i Drammen, på Moi såvidt innenfor Rogalandsgrensa omtrent midt mellom Stavanger og Kristiansand samt på Stranda på indre, gudsforlatte Sunnmøre. Og nå bor jeg i Trondheim. Totalt blir dette seks fylker i løpet av et 22 år langt liv. Konklusjon: Jeg snakker nokså normalt, lettforståelig østlandsk, men ofte med liberal a-ending i bestemt form entall. Boka, ikke boken. Heldigvis kun ørsmå elementer av sunnmørsdialekt, trøndermål og andre dialekter fra helvete. 6048778[/snapback] Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Oslosk FTW! Endret 30. mai 2006 av johnny Bravo Lenke til kommentar
Schnugaf Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Min dialekt e Storamål! men eg snakker bokmål til vanlig på forum :!: Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Æg snakke sånn som dettan her, e ifrå Kvinesdal, heimplassen te Luxus Leverpostei, så dåkke he kanskje hørt d før. D e jallefall d styggaste du kan tenka dæg, me fine ord som fårr eksempel "jårpla" (poteter) og "åna" (elva) e d nåkk høgt på lista når d gjelde styggaste dialekt i nårrge. 6015566[/snapback] Haha, det satt en haug med jenter fra Kvinesdal bak meg på bigbang konserten i kongeparken, makan til hypre folk skal man leite lenge etter. ^^ Ellers kommer jeg fra Svælvik og dialekten blir vel mindre pent bokmål. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) De er litt vanskli å beskrive sin egen dialekt, iallefall i skriftlig form. Men jæj er fra østlandet, nærmere bestemt Kongsberg så jæj sier feks: Ælv i stedet for elv, skau istedet for skog. Jeg sier også fauell, eller full i stedet for ful. De dobble ll-ene er forresten tjukke l-er. Lokale utrykk som kjerregårn i stedet for kirkegården kan også dukke opp i blandt. Mange ting bøyer jæj med a-endinger i stedet for en-endninger. Som feks dama i stedet for damen. Jæj sier også hu i stedet for hun. Noen ord har jæj trykk på første stavelse, feks. EPle i stedet for epLE. Endret 30. mai 2006 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
.sere Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Har lest ijønå deler av tråen å tror eg e den einaste me min dialekt her =D Et par ganske lignande, då ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jæg kommær ægentlig fra østfold sèe. Og da jæg bo`dde der præka jæg noe ille brett sèe. Men nå som jeg har flyttet til Oslo har jeg lakt om til bokmål for å ikke bli sett på som en bondeknøl Lenke til kommentar
reptila Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja ej e no likzom frå sunnmøre ej då.. Åsso lure ej på en ting.. kaffør alle trur at kvar gong me sei skoggje so trur folk at d betyr skooogen? javascript:emoticon('') smilie Jaja, no drite me i d... Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Eg snakke meste stavangersk. Bruge ein del ord og uttrykk som ikkje bler brukt i tjokkaste Stavanger, men du ska var ganske lokalkjent for å skilla meg frå ein tilsvarande person fra Stavanger. Slik snakker jeg, flatt og fint Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Æ snakkår kristiansandsk å æ lier det!! Synes Arendalsk er fet...eller kanskje grimstadsk Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 jaha, jeg er fra Jevnaker, som ligger HELT sør i oppland, og jeg snakker... ja.. sånn her egentlig er halvt irsk (født og oppvokst i Norge) så det går litt mer engelsk på meg hjemme Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Eg bor i Haugesund å snakke haugesundsk.... Dialektå e kje så vanskelige, så dokke forstår meg sikkårt ! Skrive bokmål på forumet t vanlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå