abraxa Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg sitter nå på lærerværelset på en liten skole og jobber på en stasjonær pc med gjestekonto. Imidlertid skulle jeg gjerne ha brukt min egen bærbare pc på nettet. Ingen av lærerene visste selvfølgelig hvordan jeg skulle koble meg opp, så jeg har gjort et forsøk selv. Jeg har fått koblet meg opp mot det lokale domenet med gjestekontoen, og har også tilgang til en nettverksdisk. Subnet, Gateway. DHCP og DNS er den samme på begge pcene.Jeg kan pinge min egen ip (fra den bærbare) og den stasjonære pcens ip, men jeg får ikke svar hvis jeg prøver å pinge den bærbare (fra den stasjonære). Hovedproblemet er altså at jeg ikke kommer på internet fra den bærbare. Er det noen som har noen gode ideer om hva som kan være galt? Edit: Problemet med ping er nå løst, jeg måtte deaktivere virusbeskyttelsen på den bærbare. Internet fungerer fortsatt ikke. Endret 30. april 2006 av abraxa Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det er ikke proxy eller noe da? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Hvis jeg går inn på "Internet options/Connections/Lan settings" så står det ingenting der iallefall... Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Du har ikke en firewall på den bærbare da? Kanskje du må legge inn det nye subnettet der. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Skoler bruker ofte proxy servere for å kontrolere surfingen til elever. Sjekk om det ligger inne en proxyserver på den gjestemaskinen. Det at du ikke kan pinge kommer sikkert av at det ligger en brannmur på den bærbare. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Takk for tipsene så langt. Er det noe annet sted enn under Internettinnstillinger/tilkobling/Lan en slik proxyserver kan være lagt inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå