Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Probmemer med internet ved oppkobling mot domene

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på lærerværelset på en liten skole og jobber på en stasjonær pc med gjestekonto. Imidlertid skulle jeg gjerne ha brukt min egen bærbare pc på nettet. Ingen av lærerene visste selvfølgelig hvordan jeg skulle koble meg opp, så jeg har gjort et forsøk selv. Jeg har fått koblet meg opp mot det lokale domenet med gjestekontoen, og har også tilgang til en nettverksdisk. Subnet, Gateway. DHCP og DNS er den samme på begge pcene.Jeg kan pinge min egen ip (fra den bærbare) og den stasjonære pcens ip, men jeg får ikke svar hvis jeg prøver å pinge den bærbare (fra den stasjonære).

Hovedproblemet er altså at jeg ikke kommer på internet fra den bærbare. Er det noen som har noen gode ideer om hva som kan være galt?

Edit: Problemet med ping er nå løst, jeg måtte deaktivere virusbeskyttelsen på den bærbare. Internet fungerer fortsatt ikke.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skoler bruker ofte proxy servere for å kontrolere surfingen til elever. Sjekk om det ligger inne en proxyserver på den gjestemaskinen.

Det at du ikke kan pinge kommer sikkert av at det ligger en brannmur på den bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...